انی در پی فروش یک میلیارد یورو از سهام خود

استراتژی جدید شرکت ایتالیایی در پی کشف و استخراج نفت از ساحل عاج

کمپانی نفتی انی ایتالیا قصد دارد قسمتی از عملیات استخراج نفت خود در ساحل عاج را به فروش برساند. بر اساس اطلاعات کارشناسان مطلع از عملکرد انی در ساحل عاج، این معامله تقریباً یک میلیارد یورو (1.1 میلیارد دلار) ارزش دارد. شرکت نفتی ایتالیایی با مشاورانی از جمله استاندارد چارترد بر روی فروش این قسمت به طور جدی کار می‌کند.

انی ممکن است تا 30درصد از کسب و کار خود در آسیا را به فروش برساند. به همین دلیل این روزها کمپانی مورد علاقه شرکت‌های نفت و گاز آسیایی شده و نظر آنها رابه خود جلب کرده است.

گفتگوها درمورد چگونگی و مقدار فروش هنوز در مراحل ابتدایی است و انی تاکنون به طور دقیق اندازه قسمتی را که ممکن است به فروش برسد، اعلام نکرده است. نمایندگان انی و استاندارد چارترد درمورد این موضوع تاکنون هیچ‌ صحبتی با رسانه‌ها نکرده‌اند.

فروش احتمالی یکی از ‌قسمت‌های اجرایی می‌تواند بخشی از استراتژی چهارساله گسترده انی باشد که هدف آن جذب حدود 8 میلیارد یورو از فروش دارایی‌هاست. کلاودیو دسکلازی، مدیرعامل انی، سعی در پیگیری یک مدل ماهواره‌ای جدید دارد؛ تقسیم کردن بخش‌ها و همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی و در نهایت لیست‌ کردن دارایی‌ها و اولویت‌بندی آنها. انی این کار را با واحد تجدیدپذیر خو به نام «پلنتیتود» انجام داده و برای دو شرکت‌ زیرمجموعه‌اش به نام‌های «بایوژن» و «انی‌لایو» نیز همین برنامه‌ریزی را کرده است.

پس از اعلام این خبر، سهام انی تا کنون حدود 10درصد کاهش یافته‌ و ارزش‌ این شرکت را به حدود 49 میلیارد دلار تقلیل داده است.

عملیات انی در ساحل عاج شامل بالین، یک میدان نفت و گاز ساحلی، است که بزرگ‌ترین کشف هیدروکربنی معاصر در کشورهای آفریقایی است. انی در آگوست سال گذشته شروع به تولید در بالین کرد. یعنی کمتر از دو سال پس از کشف این میدان که باعث بهبود وضعیت اقتصادی ساحل عاج به عنوان یک مرکز انرژی منطقه‌ای شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن