اختصاص 1000 میلیارد تومان به تسریع در ساخت سامانه‌های خورشیدی ویژه اقشار کم برخوردار

اختصاص۱۰۰۰ میلیارد تومان از منابع در اختیار سازمان ساتبا برای تسریع در ساخت سامانه های خورشیدی توسط نهادهای حمایتی مصوب شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، نشست شورای عالی راهبری ساخت سامانه‌های خورشیدی مقیاس کوچک ویژه اقشار کم برخوردار جامعه با حضور روسای نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی برای تسریع در ساخت سامانه‌های خورشیدی مقیاس کوچک حمایتی در ساتبا، برگزار و در پی آن اختصاص یک همت منابع اعتباری از سوی ساتبا برای تسریع در ساخت ۵۵۰ هزار سامانه های خورشیدی ویژه اقشار کم برخوردار جامعه مصوب شد.
بر این اساس محسن طرزطلب، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) ۱۰۰۰ میلیارد تومان از منابع در اختیار سازمان را برای تسریع در ساخت سامانه‌های خورشیدی توسط نهادهای حمایتی اختصاص می دهد. و این منابع اعتباری بهره‌برداری ۳۰ تا ۴۰ هزار سامانه خورشیدی حمایتی در مدت کوتاه را امکان پذیر خواهد کرد.
به گفته جعفر محمدنژاد سیگارودی، مدیر‌کل دفتر سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا در ۶ ماهه نخست امسال، به طور متوسط ماهانه بیش از ۱۰۰۰ سامانه خورشیدی مقیاس کوچک ۵ کیلوواتی و در مجموع برق تولیدی بیش از ۷۵۰۰ سامانه به مدار آمده و انتظار می‌رود برای ۶ ماهه دوم سال این تعداد افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ هزار خانوار کم برخوردار برای احداث سامانه خورشیدی شناسایی شده‌اند که در صورت تخصیص تسهیلات فرایند ساخت نیروگاه‌هایشان آغاز می‌شود.
به گزارش ساتبا طرح ساخت ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی طی پنج سال برای خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی در سراسر کشور در دولت و وزارت نیرو، مصوب و در حال اجرا است؛ در این طرح سازمان‌های بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی و معاونت روستایی مناطق محروم ریاست‌جمهوری با عاملیت سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و اجرای شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور مشارکت دارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن