هم بیطرف عملگراست؛ هم کلانتری

رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: هم آقای کلانتری و هم آقای بیطرف افراد عملگرایی هستند که می‌دانند توسعه و پیشرفت باید اتفاق بیفتد و محیط زیست هم باید حفظ شود. بعید است مشکلی پیش بیاید.

محمدرضا تابش در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره وزیر پیشنهادی نیرو و انتقادات حامیان محیط زیست از عملکرد گذشته او در حوزه سدسازی گفت: آقای مهندس بیطرف، از دانشگاهیان ممتاز دانشگاه فنی است که سوابق ممتاز و بسیار خوبی دارد. ایشان از دانشجویان خط امام بوده و از نیروهایی است که علیرغم اصلاح طلب بودن مقبول همه جناح‌ها و نیروهاست.

وی در ادامه افزود: آقای بیطرف از دید و بینش خوبی برخوردار است و مهندس به تمام معناست. به عبارتی ایشان هندسه دان است؛ فردی نیست که عدد و رقم و فرمول را نشناسد. بنابراین به نظر من در هر حوزه کاری باید اصل را بر تخصص، منافع ملی و برنامه ریزی برای ارتقای منافع ملی بدانیم. درباره آقای بیطرف هم این موضوع صادق است و ایشان همیشه از حاشیه اجتناب کرده و به متن می‌پردازد.

عملکرد وزرا را باید در بازه زمانیش بررسی کرد

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به سوابق 8 ساله بیطرف در دولت اصلاحات گفت: ما عملکرد ایشان را در حوزه تخصصی‌اش خوب می‌دانیم و از طرفی عملکردها را باید در بازه زمانی خودش بررسی کنیم. بنابراین بعید است با سازمان حفاظت محیط زیست نتواند هماهنگ باشند.

ما در عصر حجر و قجر نیستیم

وی در ادامه افزود: حفاظت محیط زیست موضوع بسیار مهمی است اما باید توجه داشته باشید کشور ما پرجمعیت است و زاد و ولد می‌کند. این جمعیت غذا، مسکن، راه ارتباطی می‌خواهد. نمی‌توانیم چشم را ببندیم و این نیازها را نادیده بگیریم. ما در عصر حجر و قجر که نیستیم.

وی در ادامه به حضور عیسی کلانتری در سازمان حفاظت محیط زیست اشاره و تصریح کرد: آقای کلانتری هم مدیر عمل‌گرایی در محیط زیست است و آدمی نیست که با بی‌توجهی اجازه دهد که محیط زیست از بین رود. چنانچه در صحبت‌هایش هم بارها بر این موضوع تاکید کرده است. ایشان بارها گفته اند که توسعه و پیشرفت بدون اینکه به تاب آوری عرصه های منابع طبیعی توجه کند و آن را رعایت کند موجب شده این فجایع در محیط زیست اتفاق بیفتد.

آقای کلانتری هم به توسعه و هم محیط زیست توجه می‌کند

نماینده مردم اردکان در مجلس با تاکید دوباره بر عمل‌گرا بودن آقای کلانتری گفت: آقای کلانتری از آن دست افرادی است که هم توسعه و هم محیط زیست را مدنظر قرار می‌دهد و به نظر من وزارت نیرو به سکانداری آقای بیطرف و سازمان حفاظت زیست به ریاست آقای کلانتری می‌توانند تعامل خوبی داشته باشند.

وی در پایان گفت: هم آقای کلانتری و هم آقای بیطرف افراد عملگرایی هستند که می‌دانند توسعه و پیشرفت باید اتفاق بیفتد و محیط زیست هم باید حفظ شود. پس بعید است مشکلی پیش بیاید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن