به ۷۸ شهر و ۹ هزار روستا در ۴ سال گازرسانی شد

 نماینده مجلس دهم با اشاره به اقدامات وزارت نفت در دولت یازدهم گفت: این وزارتخانه در دوره زنگنه زمینه ساز گازرسانی به ۷۸ شهر و ۹ هزار روستا و افزایش تولیدات نفتی و صادرات شده است.

 به گزارش انرژی امروز،قاسم احمدی لاشکی به عنوان اولین موافق وزیر پیشنهادی نفت به ایراد سخنرانی پرداخت. وی درباره عملکرد  زنگنه در طی دوران وزارتش گفت: زنگنه 5 سال وزیر جهاد سازندگی، 9 سال وزیر نیرو و 12 سال وزیر نفت بوده است. در صورتی که امروز نیز مجددا موفق به اخذ رأی اعتماد شود 30 سال از عمر خود را تجربه تصدی در وزارتخانه های مختلف دارد.

احمدی لاشکی با اشاره به اظهارات مخالفان این وزیر پیشنهادی گفت: مخالفان موضوعات را مطرح نکردند که نشان دهنده رأی منفی آن ها به زنگنه باشد، در حقیقت قبل از بحث اوپک و دریافت رأی اعتماد، زنگنه خود برندی در مجموعه های مختلف است.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: تولید نفت خام از 2 8میلیون بشکه در آغاز دولت یازدهم به 3 میلیون و 900 هزار بشکه رسیده به طوری که روزانه یک میلیون و 270 هزار افزایش داشته، در حوزه صادرات نفت نیز از 1 2 به 3 میلیون بشکه رسیده که به معنی افزایش بیش از 2.5 برابر است.

وی ادامه داد: در حوزه گازرسانی در مدت سه و نیم سال گذشته، 78 شهر جدید و بیش از 9 هزار روستا گازرسانی شده است لذا آمارها و وضعیت و برنامه ها نشان از ارزیابی دقیق مشکلات است.

احمدی لاشکی تصریح کرد: در برنامه های مدون این وزیر به سرمایه گذاری در حوزه دریای خزر نیز توجه شده، هرچند در 4 سال گذشته نیز دریای خزر و 3 استان شمالی برجسته دیده شد. براساس آمارهای مکتوب معاونت نظارت مجلس نیز حدود 48 درصد برنامه های این وزارتخانه همسو با قوانین فرادستی و 40 درصد منطبق بر قوانین و 13 درصد در حوزه تشکیلات و ساختار وزارت نفت بوده که هیچ مغایرتی با قوانین ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه های وزیر نفت منطبق بر سیاست های ابلاغی رهبری، مصوبات برنامه ششم و اختیارات وزارت نفت تدوین شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه زنگنه قانون دان و قانونمند است، گفت: براساس جلساتی که با رؤسای کمیسیون های انرژی، برنامه بودجه و هیات نظارت در حوزه هیدروکربنیک داشته ام برنامه های وزیر پیشنهادی نفت هیچ مغایرت قانونی ندارد و عملکرد ایشان مثبت ارزیابی شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن