آمار مرگ مرتبط با کار در سطح کشور کاهش یافته است

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش آمار مرگ و میر شغلی از سال 91 تا 94 خبر داد.

 ربیعی که در همایش بررسی و تحلیل قانون مشاغل سخت و زیان آور سخن می‌گفت، کاهش این آمار را « ثمره در کنار هم بودن کار و رفاه اجتماعی هماهنگی، انتقال دانش و استاندارد کردن رویه های کاری» دانست و افزود: در سال ۹۱ تعداد یک هزارو ۷۹۶ نفر جان خود را در ارتباط با کار از دست دادند، اما این آمار در سال ۹۴ به یک هزار و ۴۹۰ نفر رسید.  

وی با اشاره به هفته وحدت گفت: هفته وحدت از ضرورت وحدت کارگزاران دولتی در وزارت بهداشت، قوه قضاییه و وزارت کار در راستای کارآمدی بیشتر در جامعه خبر می‌دهد.

ربیعی «صیانت از حقوق کارگران و چگونگی همراهی و حفظ حقوق کارفرمایان در کنار حفظ حقوق کارگران» را هدف برگزاری این گونه همایش‌ها اعلام کرد و گفت: هدف اصلی ما بیم زدایی از زندگی ۴۰ میلیون ایرانی است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سازمان تامین اجتماعی کارکردهای زیادی می‌تواند داشته باشد، اما هنوز به اهداف خود درباره این موضوع نرسیده است و به رسالت خود دست نیافته است».

ربیعی خواستار ساماندهی و افزایش کیفیت زندگی مردم شد و با بیان اینکه «رسالت سازمان تامین اجتماعی تنها دفترچه بیمه و مستمری دادن نیست»، گفت: افزایش خدمات‌رسانی برای شاغلین در مشاغل سخت، دقت در انتخاب مشاغل سخت و در نظرگیری منفعت بنیادی کارگاه‌ها و زمان‌بندی برای افزایش کیفیت زندگی کارگران از جمله اصولی است که در این راستا وزارت کار مورد توجه قرار داده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن