کارگران معترض کشتی‌سازی تجمع کردند

تجمع اعتراض‌آمیز کارگران در صنایع کشتی‌سازی ایزوایکو بندرعباس که از روز گذشته آغاز شده؛ امروز هم ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز» از بندرعباس، پرسنل شرکت بحر گسترش هرمز، از شرکت‌های زیرمجموعه ایزوایکو، که مدت چهار ماه است که حقوق نگرفته‌اند؛ با مسدود کردن ورودی کارخانه از تردد هرگونه وسیله نقلیه و اشخاص پیاده به داخل مجتمع جلوگیری می‌کنند.

اصغر جهاندیده، فعال صنعت کشتی‌سازی، دراین‌باره گفت: شرکت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با قدمتی برابر کشتی‌سازی هیوندای کره جنوبی مدتی است با بحران مدیریتی روبرو است که عمده مشکلات مدیریتی آن از آنجایی سرچشمه گرفت که مدیران عالیه سازمان گسترش و نوسازی ایران تمایلی به برقراری ارتباط مناسب با مدیران کشتی‌سازی را نداشته و به تبع این موضوع، در این حدود شش سال مدیریت کشتی‌سازی  با بحران پرداخت به‌موقع حقوق و مطالبات پیمانکار روبرو بوده است و بیشترین مشکل در مجموعه ایزوایکو شرکت‌های بحر گسترش هرمز و ندیم گسترش هرمز دارا هستند.

وی افزود: شرکت بحر گسترش هرمز که زمانی سرآمد واحدهای زیرمجموعه ایزوایکو بود؛ از قدیم به‌عنوان معاونت ساخت شناخته می‌شد و پرورش‌دهنده نیروهای متخصصی بوده که در بهترین شرکت‌های دریایی خارج از کشور فعال هستند وهم‌اکنون هم دارای نیروهای زبده‌ای است.

به گفته این کشتی‌ساز، پرسنل شرکت بحر گسترش هرمز مدت حدود چهار ماه است که هیچگونه حقوقی دریافت نکرده‌اند و با روش‌های مسالمت‌آمیزی خواسته‌های خود را مطرح کرده‌اند؛ ولی مدیریت مجموعه توان پرداخت حقوق حدود چهارصد تن از پرسنل که ماهیانه حدود یک میلیارد تومان دریافتی دارند را ندارد.

وی افزود: پرسنلی که حدود یک هفته به مرخصی اجباری به نام تعطیلات تابستانی رفته‌اند؛ پس از اتمام تعطیلات خواهان دریافت حقوق معوق خود هستند که از روز شنبه پس از برگشت از مرخصی اجباری راه ورودی مجتمع را مسدود و اجازه تردد به هیچ شخص و خودروی نمی‌دهند.

جهاندیده افزود: خواسته‌های پرسنل معترض که بیشتر از شرکت بحر گسترش هرمز هستند؛ صنفی بوده و خواهان پرداخت حقوق معوق خود و همچنین شفافیت مالی ایزوایکو در رابطه با شرکت پیمانکاری زیرمجموعه ایزوایکو بنام شرکت تعاونی دریاپیشگان هستند که بیشتر سهامداران آن از پرسنل ایزوایکو بوده و بنا به گفته معترضین، تبدیل به حیاط خلوت مدیریت شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن