خاطره بنزینی ابراهیم یزدی از غرضی!

ابراهیم یزدی در گفتگویی به فعالیت مصطفی چمران در جبهه اشاره کرده و گفته بود: افرادی مثل غرضی خیلی اذیتش می‌کردند. غرضی استاندار خوزستان بود و بنزین به ماشین‌ها نمی‌داد که بروند جبهه.

ابراهیم یزدی در گفتگویی که با مهرنامه در سال 93 درباره مصطفی چمران داشته است، خاطره ای تعریف می‌کند که خبر از آن دارد که برخی از بنزین به عنوان ابزار فشار بر فعالیت‌های افرادی چون چمران استفاده می‌کردند. او در این زمینه گفت: افرادی مثل غرضی خیلی اذیتش می‌کردند. غرضی استاندار خوزستان بود و بنزین به ماشین‌ها نمی‌داد که بروند جبهه.

یزدی در ادامه تصریح کرد: یک بار که تهران آمد آنقدر دلخور بود که به دیدن آقای خمینی نرفت. من رفتم پیش آقای خمینی گفتم: چمران که در جبهه دارد با صدام می‌جنگد چرا این قدر اذیتش می‌کنند. آقای خمینی به من گفت: به چمران بگو بیاید و احمدآقا را صدا کرد و گفت: احمد به دکتر مصطفی بگو بیاید. دکتر چمران هم آمد و رفت آقای خمینی را دید و برگشت به جبهه.

او در پایان نیز چنین تعریف کرد: در اردیبهشت ماه بار دیگر می‌آید و می‌خواهد برود به آقای خمینی گزارش جنگ را بدهد، باز هم راهش نمی‌دهند. چمران خیلی ناراحت می‌شود و برای آقا پیغام می‌گذارد: می‌روم جبهه، اگر زنده برگشتم به دیدنتان می‌آیم. اما دیگر برنگشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن