گزینه اصلی وزارت نیرو کیست؟

بنابر شنیده‌ها رضا اردکانیان به عنوان وزیر نیرو به مجلس معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، طی روزهای اخیر گمانه های بسیاری درباره سکانداری وزارت نیرو در دولت دوازدهم از سوی رسانه مطرح شده است و نام گزینه های مختلفی در این زمینه به میان آمده است، چنانچه روزنامه شرق تعداد این گزینه ها را حداقل 30 نفر اعلام کرده است که البته در این بین نام رضا اردکانیان، وفا تابش، غلامرضا منوچهری و عباس علی‌آبادی بیش از سایرین به میان آمد.

حال در این بین بنا بر شنیده‌ها و اطلاعاتی که از برخی منابع آگاه به خبرنگار پارلمانی«انرژی امروز» رسیده است، رضا اردکانیان گزینه ای است که از سوی دولت به مجلس معرفی می‌شود.

یک منبع آگاه در واکنش به اینکه «پیش از حبیب الله بیطرف هم گویا به اردکانیان وزارت نیرو پیشنهاد شد؛ اما خود او نپذیرفته است»، گفت: آقای اردکانیان گزینه اصلی است  ولی اگر مشکلی پیش بیاید، غلامرضا منوچهری به‌عنوان گزینه بعدی معرفی می‌شود.

رضا اردکانیان درحال حاضر مدیر برنامه دهه بین‌المللی آب سازمان ملل متحد است؛ او پیش از این عهده‌دار سمت‌های معاونت وزیر نیرو و وزیر کشور، نایب‌رییسی انجمن آب‌شناسی ایران و مدرس در دانشگاه شریف بوده و طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی را به انجام رسانده است. اردکانیان در گذشته به‌عنوان رییس شورای حکام مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یزد فعالیت می‌کرد. وی عضو هیات  علمی دانشگاه صنعتی شریف و دارای دکترای منابع آب از دانشگاه mcmaster کانادا است.

اردکانیان در دولت میرحسین موسوی معاون عمرانی وزارت کشور بوده و در دولت هاشمی رفسنجانی در سمت معاونت برنامه‌ریزی وزارت نیروفعالیت می‌کرد. در دولت خاتمی نیز چهار سال قائم مقام وزیر نیرو شد و چهار سال دیگر معاونت امور آب را اداره کرد. هنوز دولت اصلاحات تمام نشده بود که وی با همت شخصی‌اش مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری را تاسیس کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن