مشتریانی که هاروی از گالف‌کاست ربود

با خسارتی که توفان هاروی به حمل و نقل با کشتی در گالف کاست ایالات متحده زده است، شرکت‌های نفتی در آمریکای لاتین، در تلاشند محموله‌های بنزین را از دیگر مناطق تحویل بگیرند.

به گزارش «انرژی امروز» این توفان که یکی از شدیدترین توفان‌ها در ایالات متحده بوده است بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده و حدود 50 نفر کشته داده است و از سویی بسیاری از پالایشگاه‌ها،‌ بنادر و خطوط لوله تگزاس را به تعطیلی کشانده است.

در این میان کشورهای آمریکای لاتین بزرگ‌ترین خریدار سوخت از ایالات متحده هستند. این کشورها روزانه 2.5 میلیون بشکه سوخت از ایالات متحده وارد می‌کنند، این مقدار واردات به ویژه در شش سال گذشته حتی با وجود بدتر شدن وضعیت اقتصادی منطقه بیشتر شده است.

واردات آمریکای لاتین بیشتر از طریف گالف‌کاست بوده است اما چون بسیاری از پالایشگاه‌های تگزاس در توفان هاروی آسیب دیده‌اند از این رو اجرای قراردادهای قبلی با مشکل مواجه شده است.

برخی کشورهای آمریکای لاتین متوسل به خرید سوخت از است‌کاست، ‌اروپا و آسیا شده‌اند در حالی که بهای بنزین در ایالات متحده هم به بالاترین میزان آن در دو سال گذشته رسیده است.

در میان مشتریانی که مجبورند محل تامین سوخت خود را تغییر دهند رویترز از شرکت ANCAP اروگوئه، نام می‌برد که یکی از بزرگ‌ترین وارد کنندگان سوخت این کشور است و به دنبال خرید گازوئیل و بنزین برای ماه‌های سپتامبر و اکتبر در بنادر جاس‌ایکناسیو و لا‌تجا است.

شرکت پترواکوادور کشور اکوادور هم برای خرید 1.89 میلیون بشکه برای ماه اکتبر در ترمینال اسمراداس برنامه‌ریزی کرده است.

شرکت پتروپروی کشور پرو هم 5 محموله دیزل فوق سبک برای ماه سپتامبر خریداری کرده است.

ایکوپترول کلمبیا و پمکس مکزیک قراردادهای خرید بنزین، دیزل و سوخت جت را از اروپا و است‌کاست ایالات متحده منعقد کردند.

و اما با اوج‌گیری بحران در ونزوئلا، بیش از 7 میلیون بشکه سوخت در تانکرهای شناور ذخیره‌سازی بلاتکلیف مانده‌اند و منتظر پرداخت وجه از سوی PDVSA، شرکت نفت ونزوئلا، هستند تا بتوانند با دیزل یا بنزین جایگزین شوند.

300 هزار بشکه بنزین هفته‌هاست در ترمینال پورتو لاکارز PDVSA لنگر انداخته و منتظر تخلیه است.

اگر این معاوضه‌ها صورت بگیرد، ونزوئلا می‌تواند مقادیر زیادی از این سوخت را به بازار داخلی خود تخلیه نماید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن