همکاری با جایکا گسترش می‌یابد

جلسه کمیته راهبردی پروژه احیای تالاب انزلی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز، به نقل از ایلنا، دراجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب‌انزلی و براساس‌برنامه زمانی تخصیص اعتبار برای فعالیت‌های مشترک در سال جاری جلسه‌ای در خصوص مصوبات زیر کمیته‌های فعالیت‌های پایلوت مشترک شامل حفاظت از اکوسیستم، مدیریت آبخیز، مدیریت فاضلاب، مدیریت پسماند و اکوتوریسم بر اساس پیشنهاد جایکا تشکیل، بحث و تبادل نظر شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در سخنانی با تاکید بر اینکه «مباحث در سطح کارشناسی بررسی و در این گونه جلسات جمع بندی صورت گیرد»، به سفر اخیر هیات اعزامی به ژاپن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سایه همدلی و خرد جمعی توانستیم به بررسی مشکلات در حوزه محیط زیست استان بپردازیم. مصصم و علاقه‌مند هستیم به مانند گذشته همکاری‌ها با جایکا تداوم داشته و گسترش یابد.

کیوان محمدی افزود: با توجه به شباهت‌های استان گیلان و ژاپن از لحاظ جغرافیای طبیعی، این همکاری‌ها در حوزه محیط‌ زیست می‌تواند نمود بیشتری داشته و به عملیاتی شدن کارها کمک نماید و تجربه مطلوبی با ایشان در زمینه بین المللی داشته باشیم.

بر اساس برنامه زمانی تعهد شده اعتبار مورد انتظار در سال جاری رقمی حدود 2 میلیارد تومان در خصوص احیای تالاب انزلی مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.

با توجه به تامین اعتبار پروژه‌های مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی بطور مشترک از منابع استانی و جایکا مقرر گردید در خصوص نحوه همکاری و انتخاب پیمانکار جلسه‌ای با حضور نمایندگان استانداری، جایکا و سازمان برنامه وبودجه برای اجرایی کردن این پروژه‌ها تشکیل گردد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن