بعید است نعمت زاده به پتروشیمی بازگردد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اخباری مبنی بر بازگشت آقای نعمت زاده  به پتروشیمی مطرح شده؛ اگرچه شاید ایشان در مقام معاون وزارت کشش لازم را نداشته‌باشد و وزیر نفت قصد بر جوانگرایی دارد؛ اما بعید نیست از ایشان در مقام مشاور بهره ببرند.

سلام امینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز در واکنش به اظهارات عزیز اکبریان، رییس کمیسیون صنایع مجلس مبنی بر اینکه «وزیر نفت هیچ برنامه ای برای پتروشیمی ندارد»، گفت: بعید است آقای اکبریان چنین سخنی گفته باشند و بعید می‌دانم چنین گزاره ای صحیح باشد. چنانچه آقای زنگنه به خود من در این زمینه پاسخ دادند و در ادامه آن اعلام کردند که خوراکی که برای پتروشیمی ها نیاز است؛ تامین می‌کنند.

وزارت نفت در حوزه پتروشیمی پیشرفت خوبی داشته است

وی در ادامه افزود: در همین استان ما پتروشیمی واحد الفین قرار است امسال به بهره برداری برسد و 5 هزار میلیارد تومان در آنجا هزینه شده است. پروژه ان جی ال هم در دهلران است که برای آن هم 540 میلیون یورو هزینه شده است و مورد دیگری را در مهران و دو یا سه مورد دیگر هم در سطح استان داریم که قرار است آغاز شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برنامه‌هایی که در پارس جنوبی پیگیری شده است، تصریح کرد: چرا چنین ادعایی در قبال عملکرد وزارت نفت می‌تواند مطرح شود در حالیکه همه ما می‌بینیم این وزارتخانه در حال اجرای برنامه های مختلف در این حوزه است. البته باید از آقای اکبریان بخواهیم مستنداتشان را ارائه کنند و من چون مستندات ایشان را نمی‌دانم مخالف نظر ایشان هستم.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من وزارت نفت در راستای ارتقای صنعت پتروشیمی و ارزآوری آن تلاش می‌کند و تاکنون در این حوزه خوب عمل کرده است.

در وزارت نفت تلاش بر تغییر به احسن بوده است

امینی درباره انتصابات در حوزه پتروشیمی از سوی وزارت نفت گفت: در برخی موارد این انتصابات تغییر به احسن بوده‌است اما در برخی موارد اشتباهات و اشکالاتی وارد است که البته طبیعی است و تاکنون به مورد ویژه‌ای در این زمینه برخورد نکرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: عموما آقای وزیر روحیه خوبی درباره حرکت به سمت جوانگرایی دارد و موارد بسیاری هم طی چهار سال گذشته از ایشان شاهد هستیم.

بعید است نعمت زاده به پتروشیمی بازگردد

نماینده مردم ایلام در واکنش به خبر بازگشت محمدرضا نعمت زاده به معاونت وزارت نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: درباره آقای نعمت زاده طی ماه‌های اخیر خبرهای مختلفی منتشر شده است که یکی از آن حضور ایشان در چنین پستی است، طی این مدت یکبار خبر حضور ایشان در وزارت صنعت و معدن و تجارت مطرح شد و پس از آن گفتند که به شرکت‌ شستا و یا ایمیدرو می‌روند.

وی در ادامه افزود: اخباری مبنی بر بازگشت آقای نعمت زاده  به پتروشیمی مطرح شده؛ به هر حال آقای نعمت زاده تجربه بسیاری در این حوزه ها دارد اگرچه شاید ایشان در مقام وزارت کشش لازم را نداشته‌باشد اما نباید از گنجینه تجربیات و استادوارانه از ایشان استفاده کرد. ضمن اینکه وزیر نفت در تلاش است که به سمت جوانگرایی حرکت کند بنابراین احتمالا از ایشان در مقام مشاور بهره ببرند.

ضروری است فلرها هر چه زودتر جمع‌آوری شود

این عضو کمیسیون انرژی مجلس به برخی ضرورت‌ها برای آینده صنعت نفت اشاره کرد و گفت: در صنایع حوزه انرژی ما بسیاری از گازها به فلر تبدیل می‌شود و می‌سوزد که سرمایه ملی است و وزارت نفت هم در جریان آن است بنابراین هم ما و هم وزارت نفت باید تلاش کنیم که با جذب سرمایه گذار خارجی زمینه برای جمع‌آوری فلرها فراهم شود.

وی در پایان گفت: تخمین زده شده که ما نیازمند 200 میلیارد دلار سرمایه هستیم که سرمایه گذار داخلی توان تامین آن را ندارد بنابراین  ما باید شرایط را برای جذب سرمایه‌ خارجی فراهم کنیم. دولت و وزارت نفت تلاش بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند. چنانچه با ایجاد امنیت در سرمایه‌گذاری از طریق توافق برجام و تدوین و اصلاح قراردادهای آی پی سی توسط دولت و مجلس می‌توان امیدوار بود که با باز شدن گره اصلی به یمن بستن قرارداد با توتال، سایر شرکت‌ها هم به عرصه بیایند و قراردادهایشان را نهایی کنند. ان شاءالله آینده خوبی پیش رو خواهیم داشت و بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن