ایران کشورهای اروپایی را جدا از اقدامات آمریکا می‌داند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در شرایط کنونی آمریکایی‌ها اهتمامی برای اجرای مفاد برجام ندارد، اما قطعا ما باید مطالباتمان را در کمیسیون مشترک برجام پیگیری کنیم تا به افکار عمومی اثبات شود که عملکرد ایران در این عرصه درست بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه توسه پایدار انرژی امروز، ولی الله نانواکناری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به نامه اخیر وزیر خارجه به موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره بدعهدی آمریکا در اجرای برجام، گفت: در بحث اجرای برجام، جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود عمل کرده و در شرایط کنونی نوبت کشورهای غربی است که به تعهداتشان عمل کنند و در این راستا تمام بدعهدی‌های این کشورها ازجمله آمریکایی‌ها باید پیگیری شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه «قطعا پیگیری نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها، جزء حقوق حقه ایران است و توافق هسته‌ای نباید به صورت یک طرفه اجرایی و عملیاتی شود»، گفت: هر چند در شرایط کنونی آمریکایی‌ها اهتمامی برای اجرای مفاد برجام ندارد، اما قطعا ما باید مطالباتمان را در کمیسیون مشترک برجام پیگیری کنیم تا به افکار عمومی اثبات شود که عملکرد ایران در این عرصه درست بوده و این ایالات متحده است که تمام تلاش خود را برای به شکست کشاندن توافق صورت می‌دهد.

نانواکناری ادامه داد: به طور حتم در بحث اروپا نیز باید نگاه دیگری نسبت به این مسایل صورت گیرد، البته ایران کشورهای اروپایی را جدا از اقدامات آمریکا می‌داند، بنابر این ما امیدوارم هستیم که نشست مشترک برجام نتیجه بخش باشد، هر چه به اقدامات آمریکایی‌ها نمی توان اعتماد کرد.

به گزارش انرژی امروز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه رسمی به فدریکا موگرینی هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، خواستار برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا در تمدید قانون تحریم‌های ایران شد. جلسه این کمسیون 21 دی ماه برگزار خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن