تکنولوژی جدید مته حفاری هالیبرتون

هالیبرتون از یک سر مته بسیار بزرگ رونمایی کرد که عملکرد حفاری را بهبود می‌دهد.

به گزارش «انرژی امروز» در سال‌های اخیر تجهیزات حفاری پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و این پیشرفت‌ها به بهره برداران کمک کرده است که تولید انرژی را افزایش داده در عین حال سرعت و هزینه‌های حفاری را کاهش دهند.

از این رو توجه به مته‌های حفاری و بهبود عملکرد آن‌ها نیز بیشتر شده است به طوری که طراحی‌های جدید، طرح‌ها و مواد مصرفی قدیمی را به چالش می‌کشند، طرحی‌هایی که پیش از این ریسک خسارت به بدنه مته‌ها و بخش رابط آن را بالا می‌برد.

مته‌ها GeoTech HE برای فائق آمدن بر این چالش طراحی شده‌اند. پلت‌فرم فولادی و ماتریس آن طراحی هندسی بسیار منحصر به فردی دارد و شکل و شمایل آن کاملا منطبق بر سیستم‌های پرانرژی است.

بدنه ماتریس جدید ترکیبی از یک سری مواد است و بدنه فولادی آن از آلیاژ‌های پیشرفته تشکیل یافته است. این مته طوری طراحی شده است که در برابر بارهای پیچشی و محوری مقاومت کرده دوام آن بیشتر است.

هر کدام از تیغه‌ها بر اساس طراحی هالیبرتون در فرایند ارتباط با مشتری DATCI است که قشونی از شبکه جهانی متخصصان در آن همکاری دارند که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباطند تا طراحی تیغه‌ها برای کاربردها مختلف بهینه‌سازی شوند. این امر باعث تسریع روند توسعه و حذف رویکردهای هزینه‌بر مبتنی بر آزمایش و خطا خواهد شد.

برای بهره‌برداران حوزه ویلستون، مته GeoTech HE سرعت حفاری را بالا برده و تعداد روزهای حفاری افقی را نیز تا 14 درصد کاهش می‌دهد.

حوزه نفتی ویلستون در شرق مونتانا،‌ غرب داکوتای شمالی قرار گرفته و منابع غنی نفت و پتاس دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن