وضعیت بحرانیِ ممنوعه دشت یزد

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به افت شدید منابع آبی مهمترین و حیاتی‌ترین دشت استان، کسری سالانه این مخزن را 95 میلیون مترمکعب ذکر کرد و گفت: در همین راستا نیز وزارت نیرو این دشت را ممنوعه بحرانی اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز به نقل از ایسنا، محمدرضا حکیمی، مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد، در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهریز با بیان این که «نزدیک به 75 درصد تراکم جمعیتی و بیشترین مراکز صنعتی استان در دشت یزد – اردکان قرار دارد»، گفت: دشت مذکور به دلیل افت شدید سطح آب زیرزمینی توسط وزارت نیرو  ممنوعه بحرانی اعلام شده و این دشت مهمترین و حیاتی‌ترین دشت استان محسوب می‌شود.

وی متوسط کسری مخزن دشت یزد- اردکان را سالانه حدود 95 میلیون مترمکعب ذکر کرد و گفت: متاسفانه به دلیل استمرار افت سطح آب زیرزمینی در این دشت با پدیده نشست زمین و کاهش کمی و کیفی آب‌های زیرزمینی روبرو هستیم.

حکیمی لازمه اجرای کامل طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را همکاری تمام دستگاه‌ها و مردم دانست و افزود: در واقع بحران کم‌آبی باید دغدغه همه مردم و مسوولان باشد تا با همکاری یکدیگر بتوانیم منابع آب زیرزمینی را حفظ کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن