تدوین طرح ملی مقابله با شرایط اضطراری نیروگاه‌ها

نمایندگان مجلس سازمان انرژی اتمی را مکلف به تدوین طرح ملی مقابله با شرایط اضطراری نیروگاه‌ها و تاسیسات هسته‌ای کردند.

 نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه 11 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه ششم توسعه کشور، با اصل ماده 51 لایحه مذکور با 149 رای موافق، 8 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این گزارش دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی حین بررسی این ماده، پیشنهاد درج عبارت «سازمان پدافند غیرعامل» بعد از عبارت «وزارت امور خارجه» را در بند 1 این ماده مطرح کرد که نمایندگان با 119 رای موافق، 18 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن با این اصلاحیه برای رفع ابهام موافقت کردند.  

همچنین رییس نهاد قانونگذاری کشورمان پیشنهاد دیگری مبنی بر اینکه عبارت شورای عالی امنیت ملی جایگزین عبارت هیات وزیران شود، ارایه کرد که نمایندگان با این پیشنهاد نیز با 139 رای موافق، 9 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ادامه دکتر لاریجانی در جریان بررسی تبصره 1 ماده 51 لایحه برنامه ششم توسعه، پیشنهاد افزودن عبارت «پدافند غیرعامل» پس از عبارت «سازمان انرژی اتمی» را مطرح کرد که نمایندگان با 132 رای موافق، 7 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن با این پیشنهاد نیز موافقت کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن