گزارش رسمی آلودگی آب تهران در سال 95 ارائه نشده است

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره پدیده زباله‌گردی گفت: زباله‌گردی پدیده شومی است و به نظر می‌آید تعمدی درباره آن وجود دارد و باید دید چه کسانی پشت این پدیده بوده و اجازه نمی‌دهند شهرداری با موضوع مقابله کند.

به گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز، رحمت‌الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران، درباره مشکلات زیست‌محیطی از جمله موضوع آلودگی آب و محصولات تراریخته گفت: کمیسیون سلامت به این موضوع ورود کرد و در سال ۹۳ نیز گزارشی تهیه کردیم که نشان می‌داد میزان نیترات آب در هشت منطقه تهران بیش از حد استاندارد است که با اقدامات وزارت بهداشت و نظارت نیرو و انتقال بخشی از خط لوله آب سد ماملو برای استفاده مردم تهران این مشکل رفع شد، اما هنوز گزارش رسمی در خصوص میزان آلودگی آب در سال ۹۵ ارایه نشده و آزمایشگاه‌ها نیز مجاز به اندازه‌گیری نیترات آب نیستند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره نگرانی از ادامه فعالیت معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ گفت: فعالیت این معادن به صورت کامل متوقف شده است و تحرکاتی که در کف ابرگودال‌ها می‌بینیم ناشی از اعمالی است که برای تثبیت دیواره‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در یک و نیم سال گذشته میزان ترافیک به شدت افزایش داشته است که حتما توضیحاتی وجود دارد، افزود: دو موضوع ترافیک و آلودگی هوا را هرگز نباید سیاسی کرد، زیرا این کار ظلم به مردم است. به عنوان مثال در روزهای عادی روزانه ۱۶۰ فوتی داریم، در حالی که در روزهای آلودگی هوا ۳۰ نفر به این تعداد اضافه می‌شود لذا برای حل مشکل آلودگی هوا باید عینک سیاسی را از چشم برداشت.

حافظی با اشاره به اینکه در ساعات پیک ترافیک در اتوبوس و مترو به‌شان مردم بی‌احترامی می‌شود گفت: اگر ساختار لازم ایجاد شده و باز هم مردم به سمت حمل و نقل عمومی نیامدند آن وقت باید فرهنگ‌سازی کرد، باید به جای اتوبان‌سازی، مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه می‌دادیم تا شان مردم رعایت شود.

حافظی درباره پدیده زباله‌گردی نیز گفت: زباله‌گردی پدیده شومی است و به نظر می‌آید تعمدی درباره آن وجود دارد و باید دید چه کسانی پشت این پدیده بوده و اجازه نمی‌دهند شهرداری با موضوع مقابله کند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی اصرار دارند که وضع موجود زباله‌ها مطلوب است اظهار کرد: جمع‌آوری زباله نباید به مناقصه گذاشته شود و ۵۰۰ میلیارد تومان از جیب مردم برای آنان هزینه شود بلکه باید این موضوع به مزایده گذاشته شده تا پیمانکار از طریق جمع‌آوری زباله کسب درآمد کند. لذاباید بررسی شود که پشت پرده چه خبر است؟

وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم ساختار مدیریت شهری نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهد اما تا وقتی که این آقایان در راس امور قرار دارند، بعید می‌دانم بحث جمع‌آوری زباله اصلاح شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن