مرسک‎اویل تاسیسات فراساحلی خود را تعطیل می‎کند

شرکت Maersk Oil دانمارک اعلام کرد که تاسیسات فراساحلی Tyra ویژه تولید و فرآورش گاز خود را واقع در دریای شمال از ابتدای اکتبر 2018 تعطیل خواهد کرد.

این شرکت نفتی با وجود هزینه 140 میلیون دلاری که برای تقویت تاسیسات دریایی Tyra کرده است، معتقد است که ادامه تولید گاز در این سازه همچنان غیر ایمن است. مرسک اویل اعلام کرد که داده های جدید از تاثیر امواج طوفان، در کنار فرونشست زمین که موجب کاهش ارتفاع سکو نسبت به سطح آب شده است، نشان می دهد که ادامه کار در این سکو ناایمن است.

تحقیقات اخیر در رابطه با امواج بزرگ دریایی، به‌علاوه تعدادی از حوادث خطرناک شامل حادثه مرگبار COSL Innovator صنایع فراساحلی را بر آن داشته است که رویه های طراحی سازه های خود را دوباره مورد بررسی قرار دهند.

تاسیسات فراساحلی Tyra East گاز تولید شده از میدان‎های Tyra West، Tyra Southeast، Valdemar، Roar، Svend، Harald، Lulita، Trym، Gorm، Dan، و Halfdan را جمع آوری می کند. در مجموع گاز تولید شده در کنسرسیوم Danish Underground به تاسیسات Tyra ارسال می شود. این مقدار گاز معادل 90 درصد تولید گاز کشور دانمارک است.

تولید گاز در میدان Tyra در سال 2004 میلادی به اوج خود رسید یعنی 550 میلیون فوت مکعب در روز رسید. اما این مقدار به تدریج کاهش یافت تا اینکه در سال 2015 به تنها 150 میلیون فوت مکعب رسید. این کاهش تولید موجب شد که صرفه اقتصادی این میدان نیز کاهش یابد.

مرسک اویل پیش از این اعلام کرده بود که تعمیرات و نوسازی تاسیسات فراساحلی Tyra در اولویت قرار دارد. مرسک سرمایه‎گذاری عظیمی در میدان Tyra کرده است که شامل تکمیل توسعه سکوی Tyra Southeast در سال 2015 می شود. با این وجود مرسک اویل هفته گذشته اعلام کرد که احیای منابع این میدان دیگر به صرفه نیست و باید برای واگذاری آن برنامه ریزی کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن