بهره‌برداری از سامانه نمک‌زدا در پتروشیمی مارون

با تولید سامانه نمک‌زدایی آب‌های غیرمتعارف، موافقت‌نامه سه‌جانبه برای اجرای این سامانه در پتروشیمی مارون به امضا رسید.

به گزارش انرژی امروز، موافقت‌نامه سه‌جانبه طرح کلان ملی فناوری و نوآوری «سامانه نمک‌زدایی آب‌های غیرمتعارف به روش خودجوش» میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ‌عنوان کارفرما و شرکت پتروشیمی مارون، به‌عنوان نهاد بهره‌بردار و یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امضا شد.

هدف از این موافقت‌نامه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارایه راه‌حل نوین و فناورانه در جهت مدیریت مصرف آب و چالش‌های زیست‌محیطی شرکت پتروشیمی مارون است.

این شرکت دانش بنیان با هدف توسعه فرآیندها و فناوری‌های منطبق با محیط زیست فعالیت خود را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرد و با مطالعات گسترده بر روی روش‌های نمک‌زدایی از آب‌های شور و فوق شور موفق به طراحی، ابداع و ساخت سامانه‌ای جدید با نام «سامانه نمک‌زدایی خودجوش» شده است.

از مزایای این سامانه استفاده در شرایط جغرافیایی مختلف و نیاز به انرژی الکتریکی کمتر است. فرایند خودجوش از نوع ZLD (بدون پساب) بوده و توانایی نمک‌زدایی آب‌های غیرمتعارف با شوری بسیار بالا را دارد.

فرایند خودجوش از دو تجهیز ابداعی «نی دو» و «آبشار» بهره می‌برد که در ضمن داخلی بودن، هزینه تعمیر و نگهداری پایین و بهره‌برداری آسان این سامانه را به همراه دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن