برگزاری هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن مشهد ۲۰۱۷

هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن مشهد 2017 روزهای 16 تا 18 اسفند ماه 95 در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز، در سال 1979 در اجلاس آلماتای قزاقستان، سلامتی و در سال 1989 در اجلاس سوئد ایمنی به عنوان حق اولیه بشر به رسمیت شناخته شد و کشورهای عضو سازمان ملل متعهد به تامین سلامتی برای همه افراد بشر شدند.

در سال 1991 اولین کنفرانس جهانی جوامع ایمن در شهر استکهلم سوئد برگزار و لوح ایمنی و جامعه ایمن به اولین شهر ایمن دنیا (فالکوپنیگ) اهدا شد. تا کنون بیش از 300 شهر دنیا موفق به کسب لوح جامعه ایمن شدند.

 به گزارش انرژی امروز، تلاش برای عضویت در شبکه جهانی جوامع ایمن شروع فرآیندی است که به کمک جوامع ایمن که این مسیر را طی کرده‌اند یک کشور یا شهر می‌تواند هر چه زودتر به شاخص‌های تعیین شده ایمنی و کاهش آسیب‌ها دست پیدا کند.

بر همین اساس پروژه جامعه ایمن در شهرداری مشهد از سال 91 و با شعار: داشتن زیر بنایی مبتنی بر مشارکت و همکاری بین بخش‌هایی که که متولی ایمنی در جامعه ایمن هستند آغاز شد.

در جریان بیست و دومین اجلاس بین المللی جامعه ایمن در شهر نان تایلند و حضور موثر هیات شهر مشهد و جلسات تخصصی و فشرده موفق به اخذ مجوز برگزاری اولین اجلاس منطقه‌ای جامعه ایمن با حمایت مرکز جهانی جامعه ایمن گردید که این مهم همزمان با برنامه‌های مشهد 2017 در 16 تا 18 اسفند ماه 95 در مشهد اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است در حال حاضر 6 منطقه شهرداری مشهد پروژه جامعه ایمن را آغاز و همزمان با اجلاس مشهد ایمن 2017 مراحل الحاق آن‌ها انجام خواهد شد.

محورهای این همایش شامل:

ایمنی و حمل و نقل درون شهری؛ سلامت، بهداشت، محیط زیست و جامعه ایمن؛ ایمنی در اماکن و محیط های شهری؛ ایمنی و خدمات شهری؛ طراحی شهری و شهرسازی ایمن؛ فن‌آوریاطلاعات، ارتباطات، هوشمندسازی و جامعه ایمن؛ فرهنگ شهروندی و جامعه ایمن؛ مدیریت ایمنی و ریسک.

از سخنرانان این همایش می‌توان به پروفسور لوپای، رییس مرکز پیشگیری از آسیب دیدگان و ارتقا ایمنی تایوان؛ دکتر لیف اسو انستروم، ریاست همکاری‌های سازمان بهداشت جهانی در زمینه جامعه ایمن و پروفسور شریکانت بنگدیوالا استاد دانشگاه کارولینای شمالی اشاره کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن