یک میلیارد دلار در صنعت نفت هزینه کردیم

رییس جمهور در گفتگوی تلویزیونی زنده خود با مردم که امشب از شبکه اول سیما پخش شد؛ از عملکرد اقتصادی دولت بویژه در بخش نفت دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی انرژی امروز، دکتر حسن وحانی یادآور شد: ما از ابتدای سال به مردم گفته بودیم که ما هدفگذاری کرده ایم برای رشد اقتصادی پنج درصدی که برخی دوستان گفتند که این اعلام زود است؛ اما نشانه ها خبر از این رشد می داد.

وی اعلام کرد: در بخش تولیدات صنعتی نیز رشد 4.1 داشته ایم. رشد ما در بخش نفت 2.1 درصد بوده است.

روحانی بر این اساس نتیجه گرفت: مجموعا رشد ما طبق گزارش مرکز آمار 6.4 بوده است که این رشد با توجه به منطقه ما رشد خوبی است.

رییس جمهور اعلام کرد: یک میلیارد دلار هزینه کردیم تا صادرات نفت خام به بیش از دو میلیون بشکه برسد.

وی یادآور شد: کار بسیار بزرگی در نفت صورت گرفت؛ برخی گفتند این رشد مرهون نفت است، خوب نفت مرهون کیست؟ مرهون کارشناسان ما و کارگران ماست.

رییس جمهور اعلام کرد: صادارات نفت ما در دی سال گذشته حدود یک میلیون بوده، از دی ماه که برجام اجرایی شد؛ ما چیزی حدود یک میلیارد دلار خرج کردیم تا تولید نفت ما بازگردد تا این شرایط ایجاد شود و ما امسال به جای یک میلیون بالای دو میلیون است.

روحانی همچنین گفت: صنعت ما رشد مناسبی دارد؛ بنابراین، ادامه شد به نظر من و با توجه به پیش بینی ها قطعی است.

به گفته رییس جمهور، صادرات غیرنفتی ما در 9 ماهه اول امسال حدود 31 میلیارد دلار است که حدود 9 درصد رشد داشته است.

وی افزود: من به شرایط اقتصادی آینده کشور بسیار خوش بین هستم.

روحانی همچنین تاکید کرد: حتما نرخ ارز متعادل خواهد شد و به نرخی متعادل بازخواهد گشت و مردم می توانند نسبت به کاهش و کنترل تورم اطمینان داشته باشند. 

رییس جمهور درباره بروز اختلافات بین برهی وزرا از جمله وزرای نفت و صنعت در مورد قیمت خوراک پتروشیمی گفت: دعوای وزرای اقتصادی نیست،اختلافی کارشناسی بین وزرا داریم که طبیعی است. من گاهی اوقات در دولت تا لحه آخر رای نمیدهم تا همه آزاد باشند؛ اما به هرحال، اختلاف نظر کارشناسی هست، اما دعوا نیست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن