اسکله‎های نفتی بندر شهیدرجایی توسعه می‎یابد

سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه اسکله‎های نفتی مجتمع بندری شهیدرجایی اقدام به برگزاری مناقصه کرده است.

سازمان بنادر و دریانوردی برای برگزاری مناقصه توسعه اسکله‎های نفتی مجتمع بندری شهیدرجایی به روش طرح و ساخت، فراخوان ارزیابی کیفی اعلام کرده است.

این سازمان در نظر دارد انجام همه خدمات طراحی، تهیه مصالح و احداث پروژه توسعه اسکله‎های نفتی مجتمع بندری شهیدرجایی واقع در استان هرمزگان بندرعباس، شامل لایروبی، احداث اسکله، پل دسترسی و تاسیسات مربوطه شامل پایپ‌رک‎ها، مکانیک، تجهیزات برق، ایمنی و آتش‌نشانی را از طریق مناقصه دومرحله‎ای به روش طرح و ساخت به پیمانکار واجد شرایط واگذار کند.

به همین منظور شرکت‎های پیمانکاری دارای حداقل پایه دو طرح و ساخت در رشته آب و پایه دو طرح و ساخت نفت و گاز به صورت توامان و یا شرکت‎های پیمانکاری دارای حداقل پایه دو رشته آب و حداقل پایه دو نفت و گاز به صورت توامان با مشارکت مشاور همکار دارای حداقل پایه دو بندرسازی و سازه‎های دریایی و حداقل پایه دو خطوط انتقال نفت و گاز به صورت توامان از سازمان برنامه و بودجه می‎توانند از تاریخ 15 تا 20 دی ماه امسال با مراجعه به دبیرخانه سازمان بنادر و دریانوردی مدارک و اسناد خود را تسلیم کنند.

این در حالی است که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر شهیدرجایی گفته بود که این بندر به دلیل موقعیت استراتژیکی که در خلیج فارس و تنگه هرمز دارد، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید برای توسعه فعالیت‌های خود است تا نقش خود را به عنوان بندر هاب منطقه ایفا کند.

محمد سعیدنژاد افزوده بود: در این راستا دو ماموریت اصلی کانتینری و ایجاد هاب انرژی و سوخت برای بندر شهیدرجایی تعریف شده که به همین جهت با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تلاش می‌کنیم ظرفیت مخازن این بندر را افزایش دهیم.

همانطور که مشخص است برگزاری این مناقصه توسط سازمان بنادر برای ساخت اسکله‎های نفتی در این بندر، در راستای ایجاد هاب انرژی در بندر شهیدرجایی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن