بحران آب در سیستان و بلوچستان و فارس

معاون اول رییس‌جمهور از وزارت نیرو خواست طرح‌های اولویت‌دار مرتبط با تامین آب شرب در استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها که وضعیت مشابه دارند را به طور جدی پیگیری کند.

به‌گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز به نقل از سایت پایگاه اطلاع‌رسانی معاون‌اول رییس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش‌های ارایه‌شده از وضعیت آب استان سیستان و بلوچستان و مشکلات مردم این استان برای تامین آب شرب، گفت: مردم این استان از نظر تامین آب شرب در وضعیت نامناسبی قرار دارند و باید کاری کنیم که از این وضعیت خارج شده و دغدغه آنها نسبت به تامین آب شرب برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به سفر چندی پیش خود به استان فارس و طرح مشکلات مرتبط با کمبود آب در جلسه شورای اداری این استان، مشکل کمبود آب در استان فارس را جدی ارزیابی و بر ضرورت توجه ویژه وزارت نیرو برای رفع دغدغه‌های این استان تاکید کرد.

معاون اول رییس‌جمهور با یادآوری اینکه «موضوع آب و محیط زیست جزو موضوعات اصلی و محوری در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 کل کشور قرار دارد»، از وزارت نیرو خواست طرح‌های اولویت‌دار مرتبط با تامین آب شرب در استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها که وضعیت مشابه دارند را به طور جدی پیگیری کند.

رییس شورایعالی آب، پیشنهادات ارایه شده از سوی وزارت نیرو و استاندار سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات تامین آب شرب این استان را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به مشکلات مشابه در استان فارس، خواستار تشکیل جلسه‌ای با حضور وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور شد تا پیشنهادات و راهکارهای حل مشکل کمبود آب در این استان‌ها و راهکارهای تامین مالی برای اجرای این پیشنهادات را مورد بررسی قرار دهند و در جلسه آتی شورای عالی آب ارایه کنند. جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش رییس سازمان هواشناسی کشور از وضعیت استان‌ها و شهرهایی که در سال 95 در معرض تنش آبی قرار دارند، تصریح کرد: تامین آب شرب مورد نیاز مردم سراسر کشور از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است و لازم است وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف دو هفته، پیشنهادات و راهکارهای اجرایی برای حل مشکل تامین آب شرب در استان‌هایی که با بحران مواجه هستند را تدوین و ارایه کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن