تشکیل اتحادیه جدید سازندگان دکل های حفاری در چین

هفت شرکت کشتی سازی چین که ساخت دکل های حفاری نیز بخشی از وظایف آنها محسوب می شود، اتحادیه جدیدی را تشکیل داده اند تا بتوانند از طریق به اشتراک گذاری منابع در هزینه ها صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل انرژی امروز، این اتحادیه جدید با عنوان `اتحادیه صنایع فراساحلی آب های عمیق چین` در تاریخ 28 دسامبر 2016 رسماً در پکن تشکیل شد. اعضای این اتحادیه را شرکت های کشتی سازی از جمله  Yantai CIMC Raffles، Shanghai Zhenhua Heavy Industries Company (ZPMC)، Cosco (Qidong) Shipyard، Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS)، China Merchants Heavy Industry (Shenzhen)، Dalian Shipbuilding Industry Offshore، و Cosco Shipyard  تشکیل می دهند که نام همگی آنها در `فهرست سفید` دولت چین که در نوامبر 2015 از سوی دولت این کشور تنظیم شده بود آورده شده است.

شرکت های کشتی سازی ذکرشده در این فهرست، تخصص تکنولوژیکی خود را به اثبات رسانده و برای احراز صلاحیت تامین منابع مالی مورد نظر، واجد شرایط هستند.

معیار سازندگان دکل های حفاری این است که حداقل 2 درصد درآمد سالیانه خود را در زمینه طرح ها و تکنولوژی های توسعه، سرمایه گذاری کنند تا همچنان بتوانند از امکان باقی ماندن در این لیست برخوردار باشند.

.سازندگان دکل های حفاری در بیانیه ای مشترک اظهار داشتند: `با توجه به توسعه تجهیزات حفاری آب های عمیق چین به عنوان اصول راهنمای خود،  از طریق تلفیق صنایع، دانشگاه، و تحقیقات به ارتقای سطح پیشرفت های تکنولوژیکی و صنعتی سازی تجهیزات مهندسی آب های عمیق پرداخته و جایگاه و برند صنعت خود را در چین تثبیت خواهیم کرد.`

حمایت از این اتحادیه تازه تاسیس مستلزم تلفیق موسسات پژوهشی، دانشگاه ها، عرضه کنندگان تجهیزات، و بانک ها است.

شین گوبین،  معاون وزیر صنایع و فناوری اطلاعات چین در طی روند شکیل این اتحادیه همواره بر این موضوع تاکید داشت که بخش تجهیزات دریایی و فراساحلی، یکی از 10 صنعتی به شمار می آید که تابع استراتژی `ساخت چین 2025` بوده که خود، بخش مهمی از آرزوهای بلندپروازانه چین برای تبدیل شدن به یک کشور سازنده کشتی در جهان به شمار می رود.

وی در ادامه می افزاید که به منظور رشد بخش تجهیزات دریایی و فراساحلی، باید به فکر توسعه طرح ها، نوآوری، و کیفیت باشیم. به اعتقاد گوبین، تمرکز اصلی اتحادیه باید بر فراهم ساختن زمینه های لازم برای نوآوری های مشترک و عرضه آنها به جهان، بازنگری، اصلاح و ارتقای استانداردها  و همکاری های بین المللی استوار باشد.

     

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن