سبقت 4 ساله استات اویل از توافقنامه پاریس

غول نروژی صنعت نفت علاوه بر رسیدن به هدف کاهش سالیانه 800 هزار تنی انتشار گازهای آلاینده، 4 سال زودتر از زمان متعهد شده در تفاهمنامه پاریس، این میزان را به 1200 هزار تن در سال نیز افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، این میزان کاهش آلایندگی معادل آلایندگی 600 هزار وسیله نقلیه یا به عبارت دیگر یک چهارم کل وسایل نقلیه کشور نروژ محسوب می شود.

 از سال 2008، استات اویل موفق به بهبود 228 واحد تولید آلاینده شامل گازهای واحدهای گاز فلر، نفت و گاز تولیدی، کمپرسورها و توربین های گازی شده است.

مدیراجرایی غول نروژی درباره این دستاورد می گوید: نتایج اخیر ما نشان‌دهنده قابلیت رسیدن به اهداف بزرگ و جاه‌طلبانه در راستای کنترل تغییرات آب و هوایی و کاهش آلایندگیست. این دستاورد حاصل مهارت، تکنولوژی و تلاش‌های ما در سالیان اخیر است و ما ثابت کرده ایم که عملیات صنعت نفت مغایر با اهداف کنترل تغییرات آب و هوایی پاریس نبوده و نخواهد بود.

استات اویل در ماه گذشته اعلام کرد برای کاهش سالیانه آلایندگی ناشی از کربن دی اکسید به میزان 2.5 میلیون تن بیشتر از آنچه که امروز به آن دست یافته است، خیز برداشته است. مدیر اجرایی این شرکت درباره این موضوع به ظاهردست نیافتنی می گوید: ما به تمام راه حل‌ها و جواب‌های ممکن برای رسیدن به این هدف نرسیده ایم ولی تجربه ثابت کرده است که به آنچه خواسته‌ایم توانستیم دست یابیم.

کاهش آلایندگی در عملیات شامل تمام زیرساخت های صنعت نفت نظیر توربین‌های گازی، کمپرسورها، پمپ ها، دکل های متجرک فراساحلی، فلرها و … می شود. یکی از تاثیرگذارترین واحدها در کاهش آلاینده‌های گازی، گازهای دورریختی ای است که روزانه در واحدهای فلر سوزانده می شود. طبق گزارشات استات اویل با کاهش این گازها، میزان آلایندگی سالیانه 140 هزار تن از سال 2007 تا کنون کاهش یافته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن