طرح ۱۲۳ نماینده مجلس برای بازگشت کارت سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام آماده سازی طرحی با امضای ۱۲۳ نماینده برای بازگرداندن کارت سوخت گفت: فعلا مخالفان باقی ماندن کارت سوخت باید دلایل خود را ارائه کنند چون تا کنون هیچ دلیل منطقی و قانع کننده‌ای از سوی آنها ارائه نشده است.

احمد مرادی در گفت‌و گو با انرژی امروز گفت: از ابتدای بحث بر سر حذف کارت سوخت، به عنوان مخالف جدی آن اظهار نظر کرده‌ام و بر ماندن این کارت تاکید بسیار دارد.

وی در ادامه افزود:حذف کردن کارت سوخت از چرخه عرضه راحت‌ترین کار برای پایان دادن به بحث‌های بودن یا نبودنش است. برای حفظ این کارت دلایل بسیار موثقی وجود دارد از جمله اینکه این کارت به عنوان سند قابلیت بررسی دارد.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به اینکه کارت سوخت گامی به سوی دولت الکترونیک است، تصریح کرد: وقتی شعار ما دولت الکترونیک است قطعا فکری در راستای بهبود وضعیت پشت آن قرار گرفته‌است. البته در مواهب وجود این کارت و انواع مشابه آن بسیار سخن گفته شده است اما مهمترینش کنترل میزان مصرف، تعیین نیازها و کاهش قاچاق سوخت است.

وی با اشاره به نقد استفاده از این کارت‌ها گفت: مخالفان باقی ماندن این کارت‌ها اولین دلیل این خواسته را زمان‌گیر بودن استفاده از این کارت‌ها در جایگاه سوخت می‌دانند. به هر حال چند ثانیه تا یکی دو دقیقه صرف وقت، در بسیاری موارد زندگیمان وجود دارد قطعا قابل مقایسه با آثار مثبت استفاده از آن نیست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس  با اشاره به شفاف‌سازی موجود در این طرح تشریح کرد: از سال ۱۳۸۶ من به عنوان دست‌اندرکار این برنامه فعالیت‌ می‌کردم و از میزان کاهش مصرف و کاهش قاچاق مطلع هستم. البته کارت سوخت قاچاق را به طور کلی تحت تاثیر قرار نداد اما به میزان قابل قبولی شاهد این تحول بوده‌ایم. اولین بازخوردش هم در کاهش واردات بنزین مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به فوب خلیج فارس گفت: شاید در حال حاضر با حذف کارت سوخت متوجه آثار آن نباشیم اما در سال‌های آتی با تغییر قیمت‌ها مطمئنا دوباره فضا برای قاچاق سوخت باز می‌شود که باید پیش از هر چیز تمهیدات لازم را در این زمینه داشته‌باشیم.

مرادی در پایان تاکید کرد: فعلا مخالفان باقی ماندن کارت سوخت باید دلایل خود را ارائه کنند چون تا کنون هیچ دلیل منطقی و قانع کننده‌ای از سوی آنها ارائه نشده است. ما طرحی با امضای ۱۲۳ نفر از نمایندگان برای ارائه به صحن و بازگرداندن کارت سوخت آماده کرده‌ایم که پس از رسیدگی به برنامه و بودجه آن را پیگیری خواهیم کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن