کارت سوخت را بازگردانید

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر کارت سوخت و برنامه سهمیه بندی مصرف سوخت به عنوان یک راهکار برای کاهش مصرف به چرخه توزیع سوخت بازگردد، قطعا شاهد بهبود وضعیت مصرف آن خواهیم بود.

عبدالحمید خدری در گفتگو با انرژی امروز درباره افزایش 20میلیون لیتری بنزین طی 6 سال گذشته در کشور گفت: تصور بر این بود که با افزایش قیمت بنزین به مرور مصرف آن کاهش پیدا می‌کند اما چنین نشد.

افزایش قیمت سوخت در بلندمدت بی‌اثر است

وی در ادامه افزود: افزایش قیمت سوخت شاید به عنوان یک شوک طی 2 یا 3 ماه اثر گذار باشد اما در بلند مدت پایدار نخواهد بود و به مرور زمان شاهد بازگشت میزان مصرف و اگر سیر صعودی داشته باشد به همان طریق سابق پیش می‌رود.

نماینده مردم بوشهر با بیان اینکه تاکنون فرهنگ مصرف در بین ما نهادینه نشده است، تاکید کرد: چنانچه با وجود تبلیغات فراوان برای کاهش خودروهای تک سرنشین همچنان شاهد آن هستیم که بخش عمده ای از خودروها در خیابان چنین شرایطی را دارند.

خودروهای ما سیستم مصرف استاندارد ندارند

وی با بیان اینکه متاسفانه سیستم مصرف خودروهای تولیدی ما هنوز استاندارد نیست، گفت: علاوه بر آن خودروهای کهنه و قدیمی هنوز در حال فعالیت هستند. همین هم بر افزایش مصرف سوخت به ویژه در بلند مدت اثر می‌گذارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بخشی از افزایش مصرف سوخت فصلی است، تصریح کرد: ما در فصل تابستان به دلیل سفرهایی که صورت می‌گیرد شاهد افزایش ناگهانی مصرف سوخت می‌شود. بنابراین مانند امسال شاهد رکوردزنی در مصرف بنزین بوده ایم.

وی در ادامه افزود: ما تا زمانی که به دنبال ایجاد سیستم استاندارد مصرف سوخت در تولید نباشیم وضعیت به همین شکل است. بر همین اساس باید برای جلوگیری از ادامه این روند باید کارشناسان را دور هم جمع کنیم تا راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه کنند.

باید جلوی تردد خودروهای فرسوده را بگیریم

نماینده مردم بوشهر با بیان اینکه ما باید جلوی تردد خودروهای فرسوده را بگیریم، تصریح کرد: این خودروها علاوه بر مصرف بالای سوخت موجب آلودگی هوا هم می‌شوند و دودی که از اگزوز این ماشین ها خارج می‌شود آلایندگی به مراتب بیشتری نسبت به خودروهای دیگر دارند.

وی در ادامه به نقش کارت سوخت در کاهش مصرف اشاره کرد و گفت: طبیعتا اگر کارت سوخت و برنامه سهمیه بندی مصرف سوخت هم به عنوان یک راهکار به میان آید قطعا شاهد بهبود وضعیت مصرف خواهیم بود؛ در این زمینه نگرانی ها بسیار است و امیدواریم با دقت و توجه لازم هر چه زودتر راهکاری منطقی و عملی برای این موضوع بیابیم 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن