لایه‌های امنیتی حوزه برق نیازمند معماری دقیق است

معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور: تهدیدات فناورانه در شبکه‌های مجازی و نرم افزاری توزیع برق و تهدیدات امنیتی و نظامی از مهمترین عوامل خطرزا در شبکه توزیع برق است.

به گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدعلی مطیعی، معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور امروز در آیین آغاز دومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل در مدیریت بحران مازندران ویژه شبکه توزیع برق با اشاره به ضرورت توجه به لایه‌های امنیتی در حوزه برق، فرآیند تولید، انتقال و توزیع برق را نیازمند معماری دقیق دانست.

وی تهدیدات فناورانه در شبکه‌های مجازی و نرم افزاری توزیع برق و تهدیدات امنیتی و نظامی را از مهمترین عوامل خطرزا در شبکه توزیع برق عنوان و خاطرنشان کرد: با وجود ارتباط مستقیم توزیع برق با آستانه تحمل مردم، نحوه مدیریت و تصمیم‌گیری در زمان مواجه شدن با بحران برق را ضروری برشمرد.

مطیعی تغییر معماری شبکه برق، استفاده از انرژی‌های نو و به‌کارگیری سی‌اچ‌ای در توزیع برق را از راهکارهای موثر در مقابله با تهدیدات احتمالی دانست و آگاهی‌رسانی در زمینه اصولی پدافند غیرعامل توزیع برق و لزوم افزایش ایمنی صنعت برق را از مهمترین نکات آموزشی این کارگاه سه روزه بیان کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن