وزارت نیرو مشکل دارد؛ اما نه در حد استیضاح وزیر

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی گفت: قطعا امضاکنندگان این درخواست به دنبال آن هستند که هر چه زودتر اعتبارات مورد نیاز برای ترمیم سیستم آب رسانی و پروژه ها تخصیص داده شود.

نظر افضلی، نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز گفت: درباره عملکرد وزارت نیرو قطعا مشکلاتی وجود دارد که مهم ترین آن بی توجهی این وزارتخانه به مدیریت پیش از بحران است.

وی در ادامه افزود: وقتی یک روستا با مشکل آب مواجه می شوند و حتی آب برای خوردن و استحمام کردن ندارند چه می توانند انجام دهند، غیر از این است که مجبور می شوند حاشیه نشین کلان شهرها می شوند. بار دیگر این مناطق دچار مشکل می شود و چرخه ای از مشکلات به وجود می آید.

نماینده مردم نهبندان با بیان اینکه وزارت نیرو باید برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی برنامه ریزی کند، گفت: ما علاوه بر مشکلات کمبود منابع زیرزمینی و کمبود نزول باران با سیستم آب رسانی فرسوده ای روبرو هستیم. همین نهبندان با مجموعه ای از این مشکلات روبرو است. اگر در کنار هر قناتی یک بند خاکی زده شود  که سیلاب ها گرفته شود و هدر نرود بخشی از این نوع مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به اینکه قطعا امضاکنندگان این درخواست به دنبال آن هستند که هر چه زودتر اعتبارات مورد نیاز برای ترمیم سیستم آب رسانی و پروژه ها تخصیص داده شود، گفت: من با استیضاح وزیر در این روزها موافق نیستم اما باید با همکاری مجلس و دولت برای حل این مشکلات گام برداشته شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: اکنون برای کمبود کسری پیشنهاد برداشت 5 1 میلیارد از صندوق ذخیره ارزی داده شده است. به نظر من این کار اگر بر تامین اعتبارات چنین پروژه هایی اثر می گذارد بسیار خوب است. نباید بگذاریم اول صدای مردم در بیاید بعد پیگیری صورت گیرد.

افضلی در پایان گفت: دولت باید پیش از اینکه چنین مسائلی موجب خالی شدن مناطقی مانند نهبندان شود و حاشیه نشینی در خانی آباد و پرند و پاکدشت افزایش یابد، فکری به حال مشکلات حوزه نیرو کند. اگر باران خوب باشد و به طور طبیعی مشکلی نداشته باشیم به وزارت خانه چه نیازی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن