پیشنهادهای صریح BP به ترامپ

دونالد ترامپ به زودی وارد کاخ سفید می‌شود و در مورد سیاستهای او در زمینه انرژی دهها مقاله نوشته شده است. بسیاری  از تحلیل گران بر این باورند که «دنیا در زمان ترامپ در نفت غرق می‌شود زیرا او تمامی محدودیتهای فعالیت دراین صنعت را از بین می‌برد». «تی بون پیکنز» بنیانگذار و مدیرعامل مرکز مدیریت سرمایه BP که یکی از کلیدی‌ترین افراد در صنعت نفت امریکا است پیشنهادهایی به دولت جدید دارد تا عملکرد صنعت را بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار بین الملل انرژی امروز، شفافیت در سیاستهای انرژی یکی از مهمترین مسایلی است که پیکن به دولت جدید امریکا پیشنهاد داده است.وی در این زمینه گفت: فعالان صنعت نفت امریکا باید بدانند که چه کسی مسولیت سیاست گذاری در حوزه انرژی را بر عهده دارد و او چه دیدگاههایی دارد. آنها باید بر مبنای این دیدگاه در مورد برنامه‌های خود تفکر کنند و برنامه ریزی های اصولی و مهم در این صنعت انجام دهند. توسعه صنعت نفت بدون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میسر نیست و صنعت نفت امریکا هم بدون اینکه به سیاست گذاران و ثبات آنها در تصمیم گیری هایشان اطمینان نداشته باشد نمی تواند برای سرمایه گذاری های تازه اقدام کند.

«تی بون پیکنز»به رییس جمهور جدید امریکا پیشنهاد کرد «با صنعت نفت همراهی کند و سیاستهای کشوری را در خلاف جهت سیاستهای توسعه دهنده صنعت نفت وضع نکند».

وی می‌گوید: آژانسهای فدرال و ایالتی باید سیاست هایی داشته باشند تا به موجب آن همپای صنعت نفت و گاز طبیعی برای ارتقای سطح ایمنی و بهبود عملکرد صنعت نفت برای محیط زیست کار کنند نه اینکه قوانینی وضع کنند که باعث محدود شدن فعالیت های صنعت نفت و تخریب جایگاه آن شود. تنبیه کردن صنعت نفت با وضع مالیات های جدید سیاست نادرستی است و تنها باعث از کار افتادن یک موتور قدرتمند رشد اقتصادی در امریکا می شود؛ ولی سرمایه گذاری در افزایش راندمان تولید نفت و راندمان مصرف نفت در صنایع مصرف کننده راهی است که باعث رشد پایدار صنعت نفت و اقتصاد می‌شود.

مدیرعامل مرکز مدیریت سرمایه BP به دونالد ترامپ پیشنهاد کرد «به جای تغییرات کلیدی در ساختار سیاسی صنعت نفت بهتر است همان نظام قانونی قبلی را حفظ کند؛ زیرا صنعت نفت امریکا با همان اصول قبلی تطبیق پیدا کرده است».

پیکن اضافه کرد: در صورت ثبات سیاست ها صنعت نفت می‌تواند برنامه‌ریزی بهتری برای آینده داشته باشد؛ ولی تغییرات کلیدی در نظام قانونی و سیاست‌گذاری این صنعت باعث می‌شود تا حداقل یک تا دو سال بعد برای ایجاد تطابق بین فعالیت های صنعتی و سیاست های جدید دولتی صرف شود.

وی به عنوان آخرین پیشنهاد به دونالد ترامپ گفت: در نظر داشته باشید که بازار انرژی، بازار آزاد نیست و نیروهای بازار به طور مداوم توسط دولتهای مرکزی در کشورهای صادر کننده نفت دستکاری می‌شود. این دولت ها که بالغ بر 70 درصد بازار نفت را در دست دارند، می‌توانند روی قیمت و میزان تولید نفت تاثیر داشته باشند و همین مساله به اندازه کافی باعث بی ثباتی در بازار شده است. در سال های اخیر امریکا برای حمایت از صنعت نفت خاورمیانه هزینه‌های نظامی زیادی متحمل شد.

وی یادآور شد: جنگ هایی که در این سال ها در خاورمیانه و به بهانه های مختلف انجام شد اغلب به گونه ای به نفت و گاز طبیعی و تامین امنیت عرضه آن ارتباط داشت. امریکا میلیاردها دلار از منابع مالی که از طریق مالیات از مردم دریافت کرده بود را صرف تضمین امنیت عرضه انرژی از خاورمیانه کرد ولی به نظر می‌رسد اروپایی‌هایی که در این درگیری‌ها مداخله‌ای نداشتند برنده اصلی بازار نفت در این سال ها بودند.

پیکنز در پایان خطاب به ترامپ تاکید کرد: به نظر من وقت آن رسیده که با درایت و سیاستگذاری پایدار و درست آمریکا را به برنده بازی بازار نفت تبدیل کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن