اظهارات صریح اردکانیان درباره حوزه آب

کزینه اصلی وزارت نیرو گفت کشورهایی توانستند در زمینه مدیریت آب مشکلاتشان را حل کنند که سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها بر اساس اطلاعات نسبتا دقیق و واقعی بوده است. ما در این زمینه متاسفانه نیاز به کار زیاد داریم.

به گزارش «انرژی امروز» رضا اردکانیان، گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت نیرو، ‌در خصوص صحبت‌هایی که در مورد تخصص وی در امور آب وجود دارد تصریح کرد: البته می‌گویند شنیدن کی بود مانند دیدن. شما این نظر را بگذارید به حساب لطف دوستانی که گذشته را روایت می‌کنند. ولی من فکر می‌کنم در مجموع ما در حال رفتن به سمت بازشناسی اهمیت موضوع آب و نقش آب هستیم و از طرفی علاقمندی نیروی جوان کشور مخصوصا کسانی که از رتبه‌های خوبی در تحصیل برخوردار هستند، شاهد هستیم که در میدانی وارد می‌شوند که باور دارند که تاثیرگذاری آن‌ها در این میدان وسیع خواهد بود، هم در زندگی خوشان و هم در زندگی جامعه‌شان. من فکر می‌کنم این مطلوب و آرزوی هر جوانی است که علاوه بر گذران زندگی و معیشت و غیره، دست به شغل و حرفه‌ای بزند که بتواند بیشترین تاثیر را بر زندگی خود و هم وطنان خود داشته باشد.

وی تاکید کرد: من این را بزرگترین پشتوانه مدیریت آب کشور در آینده می‌دانم. و مطمئن هستم که دانشگاه‌های ما پر خواهد شد از دانشجویانی که به بخش‌های مختلف مرتبط با آب و محیط زیست علاقه نشان می‌دهند. این بزرگ‌ترین سرمایه است و من شخصا در این خصوص مطمئن هستم.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اما نکته مهمی که باید به آن پرداخت این هست که مسوولیت بسیار بزرگی متوجه مدیریت آب کشور در هر دوره‌ای است به ویژه در چنین دوره‌ای که ما چشم‌انتظار ورود نیروهای جدید هستیم،‌ و این که خلا موجود در زمینه آمار و اطلاعات را چگونه باید پر کنیم.

وی ادامه داد: کشورهایی توانستند در زمینه مدیریت آب مشکلاتشان را حل کنند که سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها بر اساس اطلاعات نسبتا دقیق و واقعی بوده است. ما در این زمینه متاسفانه نیاز به کار زیاد داریم. و باید یک چند سالی را در کنار پرداختن به امور جاری، ‌سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در شبکه آمار و اطلاعاتمان داشته باشیم. تا پایه [مدیریت آب] کشور یک شبکه قوی باشد که بشود با اتکا و استناد به آن اعداد و رقم‌ها برنامه‌ریزی‌های بلندمدت داشت.

اردکانیان تصریح کرد: گاهی براساس آمار و اطلاعاتی که سینه به سینه نقل شده کار می‌کنیم و اگر پیله کنیم که خوب این عدد از کجا آمده، چگونه آمده و مبنای محاسباتی آن چیست، مواجه خواهیم شد با این مسله که بخشی از این اعداد خیلی اعداد محکمی نخواهند بود. و در نتیجه برنامه‌ریزها و سرمایه‌گذاری‌ها محکم نخواهد بود و مهم‌تر از همه اینکه زمان را از ما خواهد گرفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن