زمان مناسبی برای استیضاح وزیر نیرو نیست

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت یازدهم، دولت توانمندی از لحاظ ریالی نبوده است و بنابراین طبیعی است که نتواند توقعات را به طور کامل پاسخگو باشد. بنابراین از وزارت نیرو هم نباید انتظار عجیب داشت.

علی ابراهیمی  در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز در واکنش به خبر استیضاح وزیر نیرو گفت: با توجه به مهلت کمی که دولت یازدهم دارد استیضاح نه درباره وزیر نیرو و نه هیچ یک از وزیران دیگر را به صلاح نمی دانم.

وی در ادامه افزود: با استیضاح در صورت برکناری وزیر، دولت یا باید وزیر جدید معرفی کند و یا باید سرپرست برای وزارت خانه تعیین کند که هر دو به ضرر است. با توجه به اینکه برای دولت دوازدهم هم هیچ تضمینی برای ادامه فعالیت وجود ندارد این  تصمیم فقط وقفه ای در انجام فعالیت های معمول وزارتخانه ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه عملکرد مهندس چیت چیان دارای نقاط قوت و ضعف است، تصریح کرد: البته شاید در حوزه زیر مجموعه این وزارتخانه فعالیت بهتری می توانست انجام بگیرد اما الان برای چنین برنامه هایی دیر است و باید در سه سال اول  دولت ها با این نوع عللی که در نامه آمده، به دنبال استیضاح وزیر نیرو می رفتند.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه اغلب علل مطرح شده برای استیضاح در حوزه تامین آب است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم دولت یازدهم در بعد مالی وضعیت مناسبی نداشت و همه مواردی که در نامه استیضاح آمده است نیاز به تامین منابع داشته است. همین شبکه های آبرسانی فرسوده ما آنقدر که آب هدر می دهد اگر صرفه جویی می شد بخش عمده ای از کمبودهای ما را جبران می کرد. برای ترمیم و تغییر آن نیاز به منابع مالی دارد که در حال حاضر چندان در اختیار دولت نیست.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نبود توزیع آب بر مبنای آمایش سرزمینی گفت: البته در این زمینه وزارت نیرو می توانست بهتر عمل کند و همین موضوع یکی از نقاط ضعف مدیریتی این وزارت خانه است.

وی در پایان تاکید کرد: دولت یازدهم، دولت توانمندی از لحاظ ریالی نبوده است و بنابراین طبیعی است که نتواند توقعات را به طور کامل پاسخگو باشد. بنابراین از وزارت نیرو هم نباید انتظار عجیب داشت ضمن اینکه زمان کنونی برای استیضاح وزیر نیرو مناسب نیست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن