ایران می‌تواند هاب صادرات تجهیزات حوزه انرژی باشد

رییس هیات‌ مدیره هلدینگ تاپیکو ایران پس از بازدید از غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش گفت: پیمانکاران ایرانی توانمندی‌های بسیاری در حوزه ساخت تجهیزات دارند و باید به آنها میدان داده شود تا حضور پررنگ تری داشته باشند و توانایی‌هایشان را به منصه ظهور برسانند.

سید عماد حسینی در گفتگو با خبرنگار انرژی امروز با بیان اینکه «ایران می‌تواند هاب صادرات تجهیزات حوزه انرژی باشد» گفت: بسیاری از تجهیزاتی که در ایران ساخته می شود کیفیت لازم را دارند حتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود و شرایط استفاده از آن بستگی به استانداردهای مدنظر و علائق مالی و سیاسی پیمانکار استفاده‌کننده دارد.

معاون سابق وزیر نفت تصریح کرد: می‌توانیم از پیمانکاران خارجی استفاده کنیم و پیمانکاران داخلی را در کنار پیمانکاران بزرگ قرار دهیم تا در کنار آنها دانش فنی و مهارت­‌های مدیریتی را بیش از گذشته بیاموزند تا بتوانیم پروژه‌ها را به نیروهای داخلی خود بسپاریم؛ به این ترتیب شرکت‌های ایرانی و خارجی می‌توانند با یکدیگر سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند تا به سمت انتقال فناوری و صادرات پیش برویم.

او پس از بازدیدی که در چند روز گذشته از غرفه‌های نمایشگاه بین المللی انرژی کیش داشت گفت: پیمانکاران ایرانی توانمندی‌های بسیاری در حوزه ساخت تجهیزات دارند و باید به آنها میدان داده شود تا حضور پررنگ تری در این عرصه داشته باشند و توانایی‌هایشان را به منصه ظهور برسانند.

مهندس عماد حسینی پس از بازدید از غرفه های نمایشگاه بین المللی انرژی کیش، با رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت دیدار کرده و در خصوص توانمندی پیمانکاران داخلی در ساخت تجهیزات با تکیه بر نیروی داخل با یکدیگر به گفتگو پرداختند.

حسینی تاکید کرد: با سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توان فرصت شغلی بسیاری برای افراد ایجاد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن