تعداد واگن‌های متروی تهران باید دوبرابر شود

هم‌اکنون ۱۲۰۰ واگن در متروی تهران فعال است. این در حالی است که این تعداد باید دوبرابر شود. به عبارت دیگر باید ۴۲۰۰ واگن مترو در شبکه پایتخت فعال باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز، به گفته علی عبدالله پور قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، فاصله گذر قطارها به‌خصوص در خطوط 3 و 4 کمتر از پتانسیل موجود است و باید با تزریق ناوگان جدید به این خطوط، توان مسافربری متروی تهران را افزایش دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر توانمندی‌های کشور در حوزه واگن‌سازی گفت: در سال‌های اخیر توان داخلی در ساخت واگن به خوبی افزایش یافته و خوشبختانه اکنون شرکت واگن‌سازی‌ تهران در وضعیت مطلوبی است به‌گونه‌ای که ساخت واگن‌های مورد نیاز خطوط6 و 7 به این شرکت واگذار شده است، اما برای تامین نیاز متروی تهران در مدت کوتاه و رفع برخی از مشکلات مردم در حمل‌ونقل عمومی پایتخت، نیاز به واردات فوری واگن هم داریم.

عبدالله‌پور با بیان اینکه «در یکصدوسی‌و‌سومین جلسه شورای‌عالی ترافیک تقویت شبکه متروی تهران مطرح شده و طی آن مجوز تامین ۲۰۰۰ واگن در دولت صادر شده است»، خاطرنشان کرد: از این تعداد هزار واگن آن سهمیه شهر تهران است که امیدوارم به‌زودی دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و واگن‌های مورد نیاز در اختیار شرکت بهره‌برداری متروی تهران قرار گیرد.

عبدالله پور با اشاره به اینکه مترو یک سامانه حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر در دنیاست، تصریح کرد: رسیدن به واگن‌های خالی یا نشستن تمام مسافران دور از ذهن است؛ این اتفاق نه در شهر تهران و نه در هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افتد اما تمام تلاش خود را داریم که فاصله گذر قطارها کم شود تا حس رضایتمندی مسافران بالا رود.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پایان با اشاره به اینکه «اورهال کردن واگن‌های موجود همواره مورد توجه بوده است»، افزود: تعمیرات دوره‌ای قطارها هر ۱۰هزار کیلومتر و تعمیرات اساسی‌تر در هر یک‌میلیون و ۲۰۰هزار کیلومتر انجام می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن