اجاق‌های خانگی یک سوم ذرات ریز آلاینده را منتشر می‌کنند

شهردار لندن می‌گوید آمارها نشان داده‌اند که اجاق‌های خانگی که در 16 درصد منازل بریتانیایی‌ها استفاده می‌شود، باعث تولید یک سوم ذرات ریز آلاینده در هوای لندن می‌شوند.

به گزارش «انرژی امروز» گاردین گزارش داد که استفاده از اجاق‌های خانگی که از چوب برای روشن شدن آنها استفاده می‌شود در برخی نواحی ممنوع اعلام شده است. این ممنوعیت را صادق خان شهردار لندن برای جلوگیری از آلودگی هوا اعلام کرده است.

صادق خان در نامه‌ای که برای میشائیل گاوو، وزیر محیط زیست بریتانیا نوشته است از این وزیر خواسته است برای بهبود کیفیت هوای لندن قدرت نفوذ بیشتری برای اعمال ممنوعیت استفاده از اجاق‌های خانگی چوب سوز به کار ببرد.

اجاق‌های چوبی، در بریتانیا محبوبیت زیادی دارند و تقریبا در کل این کشور حدود 1.5 میلیون دستگاه از این اجاق‌ها فروخته شده است. به ویژه در جنوب شرق انگلستان 16 درصد خانوارها از این اجاق‌ها استفاده می‌کنند و در کل کشور هم 5 درصد خانوارها اجاق‌های پخت و پز چوبی دارند.

تخمین زده می‌شود که بین یک چهارم تا یک سوم آلودگی‌های ذرات ریز لندن مربوط به اجاق‌های چوب سوز باشد.

در ماه ژانویه، در یک دوره‌ای که هوای لندن به شدت آلوده بود، نیمی از انتشارات سمی برخی مناطق پایتخت به این اجاق‌ها نسبت داده شد.

صادق خان می‌گوید هیچ وسیله نقلیه‌ای عامل نیمی از انتشارات مرگ‌آور در لندن نیست بنابراین باید اقدامی فوری برای جمع‌آوری این اجاق‌ها در لندن صورت بگیرد.

به گفته صادق‌خان، در حالی که بیش از 400 مدرسه در لندن در مناطقی قرار گرفته‌اند که کیفیت هوا در آن‌ها از استانداردهای قانونی عبور کرده، بیشتر از این نباید منتظر ماند و من از دولت می‌خواهم اقدامی فوری برای جلوگیری از انتشار آینده‌ها از منابع بالقوه انجام دهد.

این شهردار از وزارت محیط زیست خواسته است که قانون هوای پاک را اصلاح کند و استفاده از سوخت‌های جامد را تا سال 2025 ممنوع نماید.  

گاردین اعلام کرده است که در این نامه از وزیر محیط زیست خواسته شده است تا برای قایق‌های مورد استفاده در آبراهه‌های لندن و نیز بولدوزرها و مته‌های حفاری هم استانداردهای انتشار تعیین شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن