20 قربانی در حادثه پلاسکو + عکس و فیلم

ساختمان پلاسکو تهران واقع در خیابان جمهوری از اولین ساعات صبح امروز (پنجشنبه) دچار حریق شد.

به گزارش انرژی امروز، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ساختمان پلاسکو که در چهارراه استانبول واقع شده است دارای ۱۵ طبقه است که متاسفانه از طبقه نهم به بالا آتش زبانه می کشد و دود خیلی زیادی منطقه را فراگرفته است.اعزام اتش نشانان ۴ ایستگاه به همراه دو خودرو نردبام و تشک نجات به محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو انجام شده و کار اطفا حریق آغاز شده است.

معاون عملیات اورژانس تهران خبر داد: دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو استقرار  یافته اند اما هنوز گزارشی از تلفات و علت احتمالی این حادثه به دست نرسیده است.

محدودیت تردد در مسیر غرب به شرق خیابان جمهوری و جنوب به شمال خیابان فردوسی به دلیل حریق در ساختمان پلاسکو تهران از طرف عوامل راهور تهران بزرگ اجرا شده است.

طبق آخرین اخبار، طبقه یازدهم ساختمان پلاسکو فرو ریخت. چند نفر از آتش نشانان زیر آوار ماندند  و هنوز سرنوشت آنها مشخص نیست.

‏‏قسمتی از ضلع شمالی ساختمان پلاسکو فرو ریخت و آتش سوزی به طبقات همکف در حال سرایت است. نیروهای گارد ویژه پلیس در اطراف سفارت بریتانیا مستقر شدند. ساختمان های اطراف ساختمان پلاسکو نیز در حال تخلیه است.

خبرنگار شبکه خبر نیز به علت اجتماع جمعیت، امکان ادامه گزارش را پیدا نکرد. این ساختمان بصورت عمودی فرو ریخته است و به همین علت به ساختمان های مجاور آسیبی نرسانده است.

تعداد مصدومان ساختمان تجاری پلاسکو ۳۸ نفر اعلام شد.

سخنگوی آتش‌نشانی اعلام کرد: نگران ماموران آتش‌نشانی که در داخل ساختمان بودند هستیم. هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت همکارانمان در دسترس نیست.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، دقایقی قبل رسما اعلام کرد که بیش از 20 تن از نیروهای آتش نشانی تاکنون در حادثه فرو ریختن پلاسکو جان باخته اند.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، هم اعلام کرد که انبارها گازوییل در طبقات پایین عامل انفجار و فرو ریختن ساختمان پلاسکو سد. 

وی هشدار داد که حوادث مشابه، ساختمان های دیگر همچون علاءالدین را تهدید می کند.

سخنگوی ستاد بحران حادثه پلاسکو نیز عنوان کرد: با گذشت حدود 15 ساعت از حادثه `پلاسکو`، در حال حاضر قیچی‌های مکانیکی برای برش قطعات نما و ادامه عملیات آواربرداری به محل حادثه وارد شدند. طبق اطلاعات کمیته آماربردای و ثبت آمار، حدود ۲۰ نفر در آوار گیر افتاده‌اند که شهادت تعدادی از همکاران ما محرز است و جا دارد به هموطنان‌مان تسلیت گوییم.

۲۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند، اما قطعا آمار بیشتر از این‌هاست.

روند عملیات آواربرداری در دو جبهه شرقی و جنوبی ساختمان پلاسکو به طور همزمان ادامه دارد. در این روند با بریدن ستون‌های ۱۰ تنی، جابجایی آن‌ها از طریق جرثقیل اتفاق می‌افتد. گروه‌های امدادی هم به نتایجی رسیده‌اند، اما باید صبر کنیم تا افراد گیر افتاده زیر آوار را پیدا کنند.

حجم زیاد آوار این را تایید می‌کند که جمعی از آتش‌نشانان به شهادت رسیدند.

 آواربرداری کار بسیار سنگینی است و جزو آواربرداری‌های پیچیده محسوب می‌شود که کوچک‌ترین اشتباه ممکن است مشکلات دیگری ایجاد کند. ستون‌های فلزی سنگین هستند که بریدن و جابجایی آن‌ها دشوار است نباید انتظار داشته باشیم تا ۳- ۴ ساعت آینده یا حتی فردا صبح کار ما به اتمام برسد. تمام نیروهای ما بدون وقفه تلاش می‌کنند تا به آتش‌نشانان گرفتار در آوار، دسترسی پیدا کنند.

بنابر اعلام خبرنگاران از محل حادثه، قیچی‌های مکانیکی برای برش قطعات نما و ادامه عملیات آوار برداری به محل حادثه وارد شدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن