پایبندی دو سوم کشتی‌ها به الزامات بهره‌وری انرژی

نزدیک به دو سوم کشتی‎های نوساز جهان که محموله های مختلف مصرفی را حمل می‎کنند، در حال حاضر ملزومات بهره وری انرژی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) را که پس از سال 2025 میلادی اجرایی خواهد شد را رعایت می کنند.

به گزارش انرژی امروز، بر اساس تحقیقی که موسسه Transport &amp. Environment (T&amp.E) انجام داد، هم اکنون در حدود 71 درصد از کشتی های کانتینری نوساز جهان ملزومات شاخص طراحی بهره وری انرژی (EEDI) سازمان بین المللی دریانوردی را رعایت می‎کنند.

کشتی های کانتینری نزدیک به یک چهارم آلایندگی CO2 کشتی‎های جهان را ایجاد می کنند. علاوه بر این، 10 درصد از کشتی های کانتینری نوساز جهان دو برابر در زمینه انرژی بهره ور تر از استانداردهای 10سال آینده هستند. فیگ عباسف، کارشناس کشتیرانی در موسسه T&amp.E، اظهار کرد: این تحلیل که بر پایه داده های رسمی IMO انجام شده است، یافته های پیشین گروه های محیط زیستی را اثبات می کند. استانداردهای بهره وری انرژی برای رسیدن به هدف طراحی بهتر یا نوآوری های فن آورانه کافی نیست. پیش از این نیز مالکان کشتی با وضع استانداردهای سختگیرانه تر در جهت حذف آلایندگی‏‎های کربنی از کشتیرانی‎ها مخالفت کرده بودند. در همین حال، 69 درصد کشتی‎های حمل محموله های عمومی، 29 درصد کشتی های نوساز نفتکش، و 13 درصد کشتی‎های حمل گاز از استانداردهایEEDI سال 2025 میلادی فراتر رفته اند. 10 درصد کشتی‎های حمل محموله های عمومی، نفتکش، و حمل گاز نیز به ترتیب 57 درصد، 35 درصد، و 42 درصد بهتر از از استاندارد مورد نظر هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن