نشانه‌های گشایش در پالایش و پتروشیمی پس از برجام

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بر اطلاعات موجود تعداد شرکت هایی که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه انرژی و برقراری ارتباط با کشورمان و بستن قرارداد در این حوزه  ها دارند؛ کم نیست

علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره اثرگذاری برجام و ورود سرمایه های خارجی به حوزه انرژی و پالایشگاه ها گفت: اگر چه درباره پالایشگاه نفت شازند اطلاعات دقیقی در اختیار ندارم؛ اما آثار برجام بر حوزه نفت و انرژی غیرقابل‌انکار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهترین گزینه پیش روی ما در شرایط تحریم‌ها و دوره مذاکرات، برجام بوده است، تصریح کرد: تاثیر برجام بر وضعیت اقتصادی ما در کمترین بعدش همین کاهش نوسانات در قیمت گذاری هاست. ما باید منتظر بمانیم و الان با وجود اینکه یک سال از تصویب برجام گذشته است؛ به نظر من زود است حکم قطعی بر آن بزنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی  مجلس با بیان اینکه «در حوزه پالایشگاه و پتروشیمی نیز متناسب با سایر بخش ها شاهد گشایش هستیم»، تصریح کرد: بنا بر اطلاعات موجود تعداد شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و برقراری ارتباط با کشورمان و بستن قرارداد در این حوزه‌ها دارند؛ کم نیست و  به مرور زمان احتمالا این سرمایه‌ها به چرخه تامین منابع این صنایع وارد می‌شود.

ابراهیمی با  تاکید بر اینکه «سرعت اثرگذاری‌ها کند است»، گفت:  علت کندی علاوه بر فرآیند تغییرات و رفع تحریم‌ها به بدعهدی امریکا در قراردادهای بین‌المللی باز می‌گردد؛ اما همانطور که از اخبار به دست آمده سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه نفت و انرژی با ورود شرکت‌های بزرگ بین‌المللی آغاز شده است.

نماینده مردم شازند با تاکید بر اینکه «مردم باید صبور باشند»، تصریح کرد: اینکه چنین مصوبه‌ای بی‌نتیجه تلقی شود ظلم است. قطعا به مرور زمان آثار آن در زندگی مردم نیز محسوس می‌شود و در آینده نزدیک شاهد رفع خیلی از مشکلاتمان خواهیم بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن