برجام هزینه‌ تولید محصولات پتروشیمی را ۱۲ درصد کاهش داد

 مدیرعامل پتروشیمی کارون اعلام کرد: با آزاد شدن فضای اقتصادی پس از برجام ۱۰ تا ۱۲ درصد از هزینه‌های این مجتمع کاسته شده است.

به گزارش خبرنگار انرژی امروز، علیرضا صدیقی‌زاده با اشاره به بی‌نیازی کشور از واردات دو محصول TDI و MDI در آینده لی نزدیک، گفت: در این صورت از خروج ۳۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به عرضه تجاری MDI در نیمه اول سال ۹۶ و جایگاه پتروشیمی کارون در ایران و خاورمیانه در تولید محصولات گفت: از نظر کیفی هم تنها شرکت‌های BASF و شل رقیب ما هستند.

مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه «در سال ۹۶ به تولید پایدار می‌رسیم»، اعلام کرد: درصدد تامین کاتالیست متشکل از موادی جون نیکل به جای پلاتین در پتروشیمی کارون هستیم.

صدیقی‌زاده افزود: کماتور سوئد سهم خود از پتروشیمی کارون را در سال ۹۴ فروخته و قصد بازگشت ندارد. هم‌اکنون ۹۸ درصد سهام پتروشیمی کارون به پتروشیمی بندر امام تعلق دارد و دو درصد مابقی از آن شستا، صندوق تامین اجتماعی و بازرگانی پتروشیمی تعلق دارد.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تمام محصولات تولیدی MDI در داخل کشور عرضه شود اما ۳۰ درصد TDI تولیدی صادر خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه »ظرفیت اسمی هر یک از فازهای کارون، ۴۰ هزار تن است»، گفت: TDI در تولید اسفنج استفاده می‌شود. MDIنیز در آسیای غربی و خاورمیانه، تنها در ایران و پتروشیمی کارون تولید می‌شود و در تولید اسفنج‌های سخت کاربرد دارد.

صدیقی زاده با تاکید بر سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون یورویی در پتروشیمی کارون گفت: TDIبه کشورهایی چون کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه، ترکیه، عراق، هند، پاکستان، آذربایجان، آلبانی، یونان، سوئد، روسیه، پرو، کنیا و نیجریه صادر خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن