تمامی تهدیدها همه با برجام یکجا لغو شد

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه برجام شرایط بین المللی ایران را کاملا متحول کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش موثری را در منطقه ایفا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز، به نقل از سهندنامه، عباس عراقچی روز چهارشنبه در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: پس از توافق برجام ایران بیش از پیش به کشوری سازنده و بازیگر فعال در عرصه بین الملل تبدیل شد و می‌تواند نقش موثری در عرصه بین الملل ایفا کند. وی اضافه کرد: شورای امنیت نقش ایران در سوریه را به عنوان ضامن صلح و امنیت به رسمیت می‌شناسد و به آن احترام می‌گذارد این درحالی است که قبل از برجام ایران را تهدید منطقه در رابطه با قطعنامه‌‌های هسته‌ای عنوان کرده بودند. معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه تصریح کرد: فعالیت‌های هسته‌ای ایران به عنوان تهدید قلمداد شده بود و همان قطعنامه‌های شورای امنیت که ایران را تهدید و برنامه‌های هسته‌ای ایران را تهدید شناسایی می‌کرد و از همه کشورها می‌خواست با ایران همکاری نکنند و به دانشجویان ایرانی اجازه تحصیل در دیگر کشورها را نمی‌داد و از ایران می‌خواست فوردو، اراک و غنی سازی را ببندد ، همه با برجام یکجا لغو شد.

وی افزود: اما شورای امنیت با قطعنامه جدید ٢٢٣١ صادر شده، برنامه هسته‌‌ای ایران را به رسمیت شناخت. وی با اشاره به نشست اخیر آستانه برای بررسی موضوع صلح در سوریه گفت : خود امریکایی‌ها گفتند ننگی برای امریکا بدتر از این نیست که ایران و روسیه کنار هم بنشینند و تصمیم بگیرند آیا امریکا به نشست دعوت شوند یا نه.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن