با انرژی خورشیدی به پورتوریکو برق می‌رسانیم

مدیر تسلا در توییتر نوشته است که شبکه برق پورتوریکو را دوباره و با استفاده از انرژی خورشیدی می‌سازد. و در جواب، فرماندار این جزیره نوشته است «بیا صحبت کنیم».

به گزارش «انرژی امروز»، تاکنون تیم تسلا در جزایر کوچک زیادی موفق شدند چنین سیستم خورشیدی را راه‌اندازی نمایند اما آیا در جزیره‌ای به وسعت پورتوریکو هم چنین چیزی ممکن است؟ احتمالا ماسک معتقد است که «امکان پذیر» است.

در جواب تویتری که آیلان ماسک نوشته، فرماندار پورتوریکو هم جواب داده است که بیا صحبت کنیم. اگر شما می‌خواهید امکانات تکنولوژی تسلا به دنیا نشان دهید، پورتوریکو می‌تواند پرچم‌دار این پروژه باشد.

اخیرا تسلا توانسته است یک شرکت دیگر را نیز جذب خود کند. این شرکت سولارسیتی، تولید کننده صفحات خورشیدی خانگی و واحدهای ذخیره‌سازی انرژی است. این شرکت در حال کشف روش‌هایی برای بهینه‌سازی باتری‌های خود است.

با توییتری بین ماسک و یک شرکت نرم‌افزاری استرالیا، بالاخره این دو بر سر برنامه بزرگترین تاسیسات باتری‌های ذخیره‌سازی دنیا در جنوب استرالیا به نتیجه رسیدند. این نیروگاه با هزینه 50 میلیون دلاری، قادر به تولید برق 30 هزار خانه است.

البته آیلان ماسک عادت دارد در توییتر در مورد پروژه‌های مطالعه نشده صحبت کند. ایده آیلان در مورد تونل‌های سرعت به تاسیس یک شرکت جدید منجر شد که قرار است یک تونل بر زیر لس‌آنجلس حفر کند.

به هر حال ماسک ایده جدیدی را در خصوص جزیره طوفان زده و از هم پاشیده پورتوریکو مطرح کرده است. ایده‌ای که مطرح شدن نام آیلان ماسک و شرکت تسلا، کافی است که به راحتی از نتوان از کنار آن رد شد. آن هم با توجه به تجربیات فراوان و ایده‌های نو این شرکت در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر.

تسلا اخیرا در یکی از جزایر هاوایی هم بر روی روش‌های تولید بهتر برق از انرژی خورشیدی و ذخیره‌سازی آن در حال کار است. در این جزیره یک باتری بزرگ در مقیاس شبکه انتقال برق افتتاح شده است.  

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن