دستور نفتی ترامپ داوجونز را تاریخ‌ساز کرد

شاخص صنعتی داوجونز که به عنوان یک شاخص پیشرو اقتصادی در بازار سهام نیویورک مطرح است طی یک جهش تاریخی در روز چهارشنبه با بیش از۱۳۷ واحد رشد، وارد کانال۲۰ هزار واحدی شد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، بازار سهام این کشور رشد بی‌سابقه‌ای را در معاملات تجربه کرده است.

بر این اساس، شاخص صنعتی داوجونز روز چهارشنبه ساعاتی پس از آغاز روز معاملاتی در بازار بورس نیویورک با رشد ۰.۶۹ درصدی به ۲۰.۰۴۹.۸۵ واحد رسید و شگفتی ساز گردید.

رویترز می‌افزاید که این رویداد در پی امضای چندین دستور اجرایی توسط دونالد ترامپ در روز سه شنبه صورت گرفت.

یکی از دستوراتی که طی روز سه شنبه توسط ترامپ به امضا رسید راه را جهت ساخت دو خط لوله انتقال نفت به منظور رشد صنعت انرژی این کشورهموار می‌کند.

بر پایه این گزارش سیاست‌های از پیش اعلام شده دولت منتخب در حمایت از رشد اقتصادی و کاهش مالیات نقش بسزایی در واکنش مثبت بازار سهام داشته است.

برایان بتل، یک فعال بازار سهام در شیکاگو، دراین باره می‌گوید: ترامپ پنج روز است که بر سر کار آمده، او مرد عمل است.

وی افزود که اطمینان دارد که ترامپ به سه قول دیگرش در مورد تجارت، مالیات و مقررات عمل خواهد نمود.

این در حالی است که شاخص صنعتی داوجونز طی هفته‌های اخیر و در پی رفتار احتیاط آمیز سرمایه گذاران که به دنبال شفافیت بیشتر در سیاست‌های دولت جدید بودند دچار رکود شده بود.

صعود شاخص داوجونز از کانال ۱۹ هزار واحدی تا به امروز در طی ۴۲ روز کاری به وقوع پیوسته است.

درصورتیکه این شاخص تا پایان روز معاملاتی در کانال ۲۰.۰۰۰ واحدی باقی بماند، رویداد امروز به عنوان دومین رشد داوجونز به لحاظ کوتاه‌ترین مدت زمانی در طول تاریخ ثبت خواهد شد.

سریعترین رشد شاخص در طی ۲۴ روز بین روز‌های ۲۹ مارس و ۳ می از کانال ۱۰ هزار واحدی به ۱۱ هزار واحدی صورت گرفته بود.

این در حالیست که رشد شاخص از کانال ۱۸ هزار واحدی به ۱۹ هزار واحدی در ۴۸۳ روز معاملاتی انجام گرفت.

ارزش سهام شرکت بوئینگ در معاملات روز چهارشنبه رشد ۲.۷ درصدی را تجربه نمود. شرکت‌های آی بی‌ام و گلدمن هم به ترتیب شاهد رشد ۱.۴ درصدی و ۰.۷ درصدی در ارزش سهام‌هایشان بودند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن