عبور تولید میدان فراساحلی قطب شمال از مرز 6 میلیون تن

Prirazlomnoye نخستین پروژه نفتی در آب‌های قطب شمال  روسیه است و در سال جاری علیرغم تعطیلی سه ماهه به منظور انجام عملیات نگهداری در فصل تابستان – که بخش عمده آن توسط شرکت‌های آمریکایی انجام شد – تولید آن به 6 2 میلیون تن نفت خام می رسد، درحالیکه سال گذشته  1 2 میلیون تن از میدان Prirazlomnoye استحصال شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل انرژی امروز به نقل از شرکت گازپروم نِفت، تعداد چاه‌های این میدان به عنوان تنها پروژه نفتی فراساحلی قطبی روسیه تا شش حلقه افزایش یافت.

شایان ذکر است که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه هرگونه حمایت از اکتشاف یا تولید پروژه‌های آب‌های عمیق، فراساحلی قطبی یا شیل که پتانسیل تولید نفت در روسیه را دارند، تامین، صادرات، یا صادرات مجدد کالا و خدمات (به خدمات مالی اشاره نشده)، یا تکنولوژی را ممنوع کرده است.

عملیات تولید در Prirazlomnoye اواخر سال 2013 آغاز و اولین محموله نفت تولیدی و مشتق جدید آن با نام ARCO  در سال بعد روانه بازار شد.از آن پس بیش از 10 میلیون بشکه نفت به منظور عرضه از این میدان استحصال شده است.

تخمین زده می شود میزان ذخایر قابل بازیافت Prirazlomnoye برابر با 540 میلیون بشکه نفت خام باشد و برنامه ریزی شده تا حداکثر تولید آن در سال 2020 به 110 هزار بشکه در روز برسد.

مناطق نفت خیز قطبی از اهمیت شایان توجهی برای گازپروم نفت برخوردار هستند و این شرکت درنظر دارد 2 پروژه جدید را در این منطقه آغاز کند.

تخمین زده می شود میدان نفتی Messoyakha که شمالی ترین میدان نفتی روسیه نام دارد، بالغ بر 470 میلیون تن نفت و میعانات نفتی دربر داشته باشد. علاوه بر آن، میدان نفتی Novoportovskove نیز از دیگر میادین نفتی است که حاوی بیش از 250 میلیون تن نفت و میعانات نفتی می باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن