مخزن سوخت در نزدیکی تهران آتش گرفت + عکس و فیلم

آتش سوزی در مخزن رلیف (برگشتی) تلمبه خانه نفت خام مربوط بهآ شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران مهار شد. 

به گزارش خبرنگار انرژی امروز، مخزن مذکور مخزن رلیف با ظرفیت دو .میلیون و 300 هزار لیتر بوده که پس از آتش سوزی در دقایق اول .

.بامداد امروز، حدود ساعت پنج بامداد بطور کامل اطفا شد

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران نیز دراین باره اعلام کرد: بامداد امروز (یکشنبه 10 بهمن ماه) مقارن ساعت 15 دقیقه بامداد بر اثر اصابت صاعقه با مخزن رلیف تلمبه خانه نفت خام.این مخزن دچار آتش سوزی شد که بلافاصله به آتش نشانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران و پالایشگاه تهران و آتش نشانی شهر اطلاع داده شد و نیروهای اتش نشانی بلافاصله با حضور در محل مشغول اطفای حریق شدند.

خوشبختانه در این حادثه به افراد و تاسیسات به جز مخزن مذکور  آسیبی وارد نشد.

سرپرست اورژانس کشور نیز با اشاره به آتش‌سوزی در مخزن سوخت پالایشگاه شهید تندگویان در تهران، از آماده‌باش بیمارستان‌های هفت تیر و شهید مطهری و همچنین عوامل اورژانس تهران به منظور ارائه خدمات احتمالی خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند گفت: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی در حال سرد نگه‌داشتن مخزن هستند تا آتش از این منبع به سمت منبع بزرگ مجاور نرود. 

وی افزود: زش باد طوری است که آتش به سمت منبع بزرگ حرکت نمی‌کند. تنها خطر موجود، خوابیدن این مخزن و آتش گرفتن مخزن مجاور است که اقدامات لازم در این زمینه از سوی عوامل آتش‌نشانی در حال انجام است.

رییس اورژانس کشور ادامه داد: پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار ،دستگاه آمبولانس و سه پیکاپ در محل مستقر هستند. همچنین بیمارستان‌های هفت‌تیر و بیمارستان سوختگی تهران در حالت آماده‌باش قرار دارند.

به گفته وی، به روستاهای پایین‌دست که در مسیر باد قرار دارند نیز اطلاع داده شده که در صورت تنگی نفس یا بروز هرگونه مشکلی به عوامل اورژانس مراجعه کنند.

این مقام مسوول تایید کرد که این حادثه خوشبختانه تاکنون تلفات جانی و مصدومی نداشته و آتش‌سوزی تقریبا مهار شده است.

کولیوند افزود: مخزنِ سوخت بر اثر برخورد صاعقه سوراخ شد و به دنبال ذوب شدن بدنه آن، سوخت داخل مخزن در محوطه پخش شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن