بررسی تجهیزات صاعقه‌گیر پالایشگاه تندگویان در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از بررسی تجهیزات و سیستم HSE صاعقه‌گیر پالایشگاه تندگویان در این کمیسیون خبر داد.

اسدالله قره‌خانی با اشاره به آتش‌سوزی بامداد امروز در پالایشگاه تندگویان تهران، گفت: براساس گزارش‌های دریافتی ازمسئولان ذیربط ظاهرا مخزن پالایشگاه براثر برخورد صاعقه با خطوط لوله دچار حریق شد که حریق کنترل شده و پس از حدود چهار ساعت پالایشگاه به روال عادی بازگشت.

نماینده مردم علی آبادکتول درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه «سیستم‌های صاعقه گیر در تاسیسات نفتی و پالایشگاهی نصب می‌شود»، افزود: باید بررسی شود که پالایشگاه شهید تندگویان سیستم‌های بازدارنده برای رد صاعقه که منجر به آتش سوزی نشود را نصب کرده است، یا خیر و به سیستم HSE صاعقه مجهز بوده است یا خیر.

بسیاری از تاسیسات پالایشگاهی در دشت‌ها و کوه‌ها و در معرض صاعقه‌ها قرار دارند

قره خانی ادامه داد: باید اطمینان پیداکرد که سیستم ایمنی و HSE در خصوص صاعقه در پالایشگاه تندگویان رعایت شده است یا خیر، بسیاری از تاسیسات پالایشگاهی در دشت‌ها و کوه‌ها و در معرض صاعقه‌ها قرار دارند، لذا سیستم‌های ایمنی باعث می‌شود که صاعقه نتواند خسارات و آسیب‌ها را به تاسیسات وارد کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تاکنون میزان خسارات وارده به پالایشگاه شهیدتندگویان مشخص نشده است، تصریح کرد: باید میزان خسارات به پالایشگاه برآورد شود و از ایمنی موجود در پالایشگاه مطلع شد و سپس نسبت به بررسی و تهیه گزارش دراین خصوص درکمیسیون انرژی مجلس تصمیم‌گیری کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن