ُسخنانم در گفتگوی ویژه خبری علت شکایت وزارت نفت بود

روز گذشته خبری مبنی بر شکایت وزارت نفت از هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ایذه و باغملک، در رسانه‌ها منتشر شد که تنها توضیحی که درباره آن داده شد به این موضوع محدود می‌شد که علت آن اظهارنظر و انتقادات خادمی درباره شیوه جدید قراردادهای نفتی، IPC  بوده است.

خبر دیگری از این شکایت منتشر نشد تا اینکه در ساعات اولیه امروز، رسانه‌ها خبر تکذیب و عدم پیگیری‌ وزارت نفت را منتشر کردند و با گذشت چند ساعت از این واقعه با تایید حضور خادمی در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، وزارت نفت این تکذیبیه را تکذیب کرد و شکایتش از این عضو کمیسیون انرژی را تایید کرد.

در این زمینه، هدایت‌الله خادمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره این احضاریه گفت: شکایت چند روز پیش اتفاق افتاده است و قاضی شکایت را به هیات‌رریسه مجلس فرستاده است تا بررسی کنند که اظهارات من در حوزه نفت و انرژی در حیطه اختیارات نماینده هست یا نه.

وی در ادامه افزود: دیروز مجلس به من اعلام کردند که فردا( امروز) در کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان حضور پیدا کنم و امروز ساعت هشت رفتم و شکایت وزارت نفت با امضای شجاع‌الدین بازرگانی، معاون پارلمانی وزیر، بود که به قوه‌قضائیه فرستاده شده و در این جلسه برایم قرائت شد. من هم توضیحات لازم را به آنها دادم.

این عضو کمیسیون انرژی درباره علت شکایت تصریح کرد: شکایت بابت اظهارات من درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی (IPC) است. ما انتقادات و بحث‌هایی درباره این قرارداد داشتیم که در نهایت به گفتگوی ویژه خبری رسید. مجموع اظهاراتم و  به‌ویژه آنچه در این برنامه گفته بودم، علت اصلی شکایت از من بود. از لحاظ آنها، صحبت‌های من تهمت و توهین بوده است و بر مبنای آن از من شکایت کردند.

وی در پایان گفت: پس از بیان توضیحاتم از جلسه کمیته خارج شدم. حال در جریان آن نیستم که ادله و توضیحاتم قانع‌کننده بود یا خیر. منتظر جواب نهایی آن هستم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن