تعادل منابع و مصارف آب در برنامه ششم برقرار می‌شود

وزیر نیرو با بیان اینکه «در حال حاضر حدود ۷۳ درصد از کل روستاهای کشور تحت پوشش شبکه‌های مطمئن آب هستند» گفت: توجه ویژه‌ای در برنامه ششم توسعه به مدیریت مصرف آب شده و قرار است تا پایان برنامه سالانه ۱۱ میلیارد متر مکعب کاهش یابد تا منابع و مصارف آب به تعادل برسد.

به گزارش «انرژی امروز»، حمید چیت چیان با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای در برنامه ششم توسعه به مدیریت مصرف آب شده است گفت:طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا در برنامه ششم توسعه بتوانیم سالیانه 11 میلیارد مترمکعب از مصرف آب کشور را کاهش دهیم تا منابع و مصارف آب را به تعادل برسانیم.

وی افزود:در کنار طرح تعادل بخشی منابع زیرزمینی تلاش خواهیم کرد که با استفاده از منابع آب غیرمتعارف، استفاده از آب دریاها و شیرین سازی برای مصارف شرب و صنعت، توجه به منابع آب‌های ژرف و بارورسازی ابرها در کنار مدیریت مصرف به افزایش منابع آبی کشور کمک کنیم.

چیت چیان با اشاره به خشکسالی‌های 17 سال گذشته گفت: اتفاق افتاده برای رطوبت خاک در کشور بسیار مخرب بوده و متاسفانه خشکسالی های مکرر دامنگیر کشور بوده پس باید با اصلاح الگوهای مصرف و شیوه های آبیاری به اهداف خود که همانا تعادل در منابع و مصارف آب است کمک کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت آبرسانی به روستاها گفت:از سال 92 که هیچ ردیف ملی برای آبرسانی به روستاها وجود نداشت و برای 6500 روستای کشور به صورت تانکر آبرسانی می شد تلاش کردیم تا ردیف و اعتبار مناسبی برای آبرسانی روستایی اختصاص یابد که خوشبختانه با مساعدت مقام معظم رهبری 500 میلیون دلار برای آبرسانی روستایی از صندوق توسعه ملی اختصاص و اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، حدود 73 درصد از کل روستاهای کشور تحت پوشش شبکه های مطمئن آب هستند

تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از 5200 روستا به آب آشامیدنی مطمئن دسترسی پیدا کرده اند و تنها در همین ایام دهه فجر پروژه آبرسانی به 525 روستا افتتاح می‌شود، و آبرسانی به 1375 روستای دیگر کلنگ زنی می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن