ایران صادرکننده رنگ‎های دریایی می‎شود

مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده رنگ‌های دریایی با اعلام اینکه از سال 1394 به دنبال صادرات به کشورهای دیگر هستیم، گفت: امیدواریم از سال آینده به روسیه، قزاقستان، ترکیه، عمان، عراق و آذربایجان رنگ دریایی صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت باژاک بااشاره به سابقه این شرکت در تولید رنگ‎های دریایی از  سال 1375 اظهار کرد: در آن زمان با شرکت همپل دانمارک وارد مذاکره شدیم و با تشکیل یک شرکت مشترک با نام شرکت همپل ـ باژاک در زمینه رنگ‌های دریایی و سپس رنگ‌های صنایع سنگین به فعالیت خود ادامه دادیم.

شمس‌الدین استوار افزود: مدت قرارداد، پنج سال بود که پس از اتمام آن برای سه سال دیگر تمدید شد و پس از این مدت، شرکت همپل، بنا به دلایلی از جمله واقعه 11 سپتامبر در آمریکا و تحریم آمریکا، از ادامه همکاری منصرف و قرارداد فیمابین خاتمه یافت.

استوار ادامه داد: از آنجایی که شرکت باژاک جهت ادامه فعالیت تولید رنگ‌های دریایی و توزیع آن به کشتی‌های ایرانی در سراسر جهان، به شرکتی که این شبکه توزیع را دارا باشد، نیاز داشت، با شرکت کره‌ای KCC که مورد وثوق شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL Group)` href=`https: www.iranenergy.news شرکت-کشتیرانی-جمهوری-اسلامی-ایران-irisl-group` target=`_blank`&gt.شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود، وارد مذاکره و عقد قرارداد برای تولید و توزیع رنگ‌های دریایی شدیم که هم اکنون نیز این همکاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شرکت باژاک در بسیاری زمینه‌های دیگر تولید رنگ فعالیت دارد، گفت: انواع رنگ‌های مخصوص صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاه‌ها و پوشش مخصوص خطوط لوله آبرسانی و انتقال سوخت، رنگ‌های مخصوص جهت کلاف‌های فلزی موسوم به Coil Coating، پوشش‌های کف انبارها و سالن‌های بتونی، رنگ‌های پودری از نوع هیبرید اپوکسی و پلی استر برای صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی، قطعات اتومبیل، قفسه‌ها و بسیاری صنایع دیگر، رنگ‌های ضد حریق از نوع Intumescent یا سدکننده آتش، لاک‌های سخت شونده با اشعه فرابنفش جهت صنعت چاپ و صنعت ورق‌های MDF، چسب سنگ جهت ایجاد مقاومت و زیبایی برای انواع سنگ، رنگ‌های قوطی‌های فلزی بخشی از محصولات تولیدی ماه هستند.

مدیرعامل شرکت باژاک، با بیان اینکه در زمینه پوشش‌های دریایی، محصولات ما دارای تاییدیه از موسسه لویدز است گفت: محصولات دریایی تولیدی شرکت KCC  هم از فرمول‌هایی است که از لویدز تاییدیه  دارد بنابراین شامل باژاک نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه در مورد سایر محصولات از موسساتی نظیر Gost و DNV و نیز موسسات ایرانی نظیر پژوهشگاه صنعت نفت، موسسه رازی، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف دارای گواهی هستیم، گفت: گواهی‌های موسسات معتبر مانند COT و Gost و لویدز مورد قبول شرکت‌های خارجی هم هستند.

استوار، با بیان اینکه ظرفیت شرکت باژاک 50000 تن در سه شیفت کاری است که با این ظرفیت می‌تواند بسیاری از نیازهای داخلی را تامین کند، افزود: شرکت باژاک همزمان با افزایش تقاضا، می‌تواند تولید خود را متناسب با آن افزایش دهد. درحال حاضر در زمینه رنگ‌های دریایی بیش از 70 درصد مصرف داخلی را تامین و در سایر رشته‌های صنعتی، درموارد مختلف بین 15 تا 90 درصد آنها را تامین می‌کنیم.

این تولیدکننده رنگ دریایی، درباره همکاری با شرکت‌های فعال در بخش دریایی، گفت: در حال حاضر سهم عمده‌ای از رنگ  مورد نیاز صنعت کشتیرانی را تامین می‌کنیم و  برای جذب بیش از پیش شرکت‌های دریایی، برنامه‌های مختلفی داریم .

وی با اشاره به فعالیت شرکت باژاک در زمینه مباحث آموزشی گفت: بخش تحقیقات شرکت باژاک بر روی رنگ‌های جدید دریایی با کمک شرکت و موسسات خارجی در جهت بهینه‌سازی کیفیت فعالیت می‌کند.

وی در مورد ورود به بازارهای صادراتی نیز گفت: از سال 1394 به دنبال صادرات به کشورهای دیگر، سفرهایی به کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکیه، عمان و عراق و آذربایجان داشتیم و نمونه‌ای از محصولات خود را به این مناطق ارسال کردیم که هم از نظر قیمت و هم کیفیت مورد قبول واقع شد در این رابطه باید گواهی از برخی مؤسسات تهیه می‌شد که آنهم انجام شده است و  امیدواریم در سال 96 بتوانیم به بعضی از این کشورها که نام برده شد، صادرات داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت باژاک، درباره مذاکره با شرکت‌های خارجی برای همکاری و انتقال تکنولوژی، گفت: با شرکت‌های بین‌المللی رنگ دریایی، مذاکرات خوبی داشتیم اما نتیجه دادن این گفت‌وگوها به شرایط مختلفی گره خورده است در موارد دیگری هم اقدام به مذاکره با شرکت‌های خارجی کرده‌ایم که همه آن‌ها در پی نماینده فروش هستند، نه تولید در داخل.

وی تصریح کرد: تا وقتی صنعت کشتی سازی در ایران رونق نگیرد، میزان تولید و فروش این محصولات بازار محدودی خواهد داشت و نمی‌توان بازار بزرگی که سود خود را به همراه داشته باشد، انتظار داشت.

استوار، درمورد تاثیر اجرای برجام  در فعالیت‎های شرکت‌های تولید رنگ دریایی گفت: با رفع تحریم و اجرای برجام، هنوز نتیجه ملموسی را تجربه نکرده‌ایم اما امیدوارم به مرور بتوانیم با جلب اعتماد شرکت‌های خارجی، قدم بلندتری را در جهت انتقال تکنولوژی و گسترش بازارهای هدف، برداریم.

وی با بیان اینکه رنگ‌ها و روانکارهای دریایی در وضعیت کنونی، جزئی از تولید و فروش شرکت باژاک را تشکیل می‌دهند، گفت: درصدد هستیم رنگ دریایی با نام باژاک و فناوری بومی به مناطق واقع در حوزه دریای خزر صادر کینم علاوه براین قصد داریم بعضی از رنگ‌های خاص دریایی را برای شناورهای تندرو و کند رو و شناورهایی که زمان توقف طولانی دارند تولید و در اختیار متقاضیان این نوع رنگ‌ها قرار دهیم.

این مقام مسوول در شرکت باژاک،افزود: در بخش تحقیقات شرکت، به پیروی از شرکت‌های معتبر جهانی به تحقیقاتی روی آورده‌ایم تا نسلی جدید از پوشش‌های دریایی را که دارای طول عمر بیشتر و مقرون به صرفه اقتصادی برای صاحبان شناورها است، تولید کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن