اقدام دولت برای نجات صنعت زغال‌سنگ

نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه «امروز در حال بازسازی کشور در پی جنگ اقتصادی و نفت هستیم»، گفت: آمار نشان داده که در رونق اقتصادی رو به بهبود هستیم؛ چنانکه بعد از برجام سبد تولید نفت کشور افزایش پیدا کرد.

به گزارش انرژی امروز، حسین امیری‌خامکانی در مراسم نمازجمعه 22 بهمن شهرستان زرند با بیان اینکه «امروز حفظ وحدت نیاز ضروری جامعه ماست»، تاکید کرد: همه باید با همدلی و همزبانی هدفمان توسعه کشور و حل مشکلات کشور باشد.

وی یادآور شد: از همه احزاب و گروه‌های سیاسی می‌خواهم که هدف اصلی را فراموش نکنند و  موضع‌گیری‌های خصمانه نداشته باشند.

نماینده زرند و کوهبنان ادامه داد: قواعد بازی سیاسی را رعایت کنیم و هرچه فضا را به سمت دوقطبی بودن پیش ببریم؛ سرمایه‌گذاری کندتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه «اتحادیه اروپا به تعهدات خود در برجام پایبند باشد و در مقابل زورگویی‌ها باید ایستادگی کند»، افزود: اگر بدعهدی صورت گیرد؛ ما هم مقابله خواهیم کرد.

امیری‌خامکانی با ابراز امیدواری از اینکه «با عقلانیت و تدبیر شرایط بوجودآمده را مدیریت کنیم»، تصریح کرد: در مقابل شرایط جدید، باید مدیریت جدید اعمال کنیم و اجازه ندهیم ساختار قبل از برجام در مقابل ما شکل گیرد.

نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای رفع مشکلات صنعت زغال‌سنگ در استان کرمان اعلام کرد: تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی انجام شد که این صنعت زمین‌گیر نشود.

وی افزود: در پی جلساتی که با معاون اول رئیس‌جمهوری و وزرا داشتیم مقرر شد که واردات زغا‌ل‌سنگ کاهش و قیمت زغال‌سنگ افزایش پیدا کند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه «این تصمیم حرکت خوبی برای نجات زغال‌سنگ است»، همچنین اعلام کرد: در خصوص معوقات کارکنان شرکت زغال‌سنگ مقرر شد که شرکت ذوب‌آهن طلب خود را تا قبل از عید تسویه کند که امیدواریم به تعهد خود عمل کند.

امیری‌خامکانی در ادامه با بیان اینکه «در استان کرمان اقتصاد مقاومتی عملا شکل گرفته است»، گفت: باتوجه با انتخاب استان کرمان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی این استان به هشت منطقه تقسیم شده که شهرستان زرند و کوهبنان در منطقه پنج قرار گرفته‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم و با توجه با سخنان مقام معظم رهبری و انتخاب شعار سال در مورد اقتصاد بهترین اقدام، دنبال کردن فرامین ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن