فاجعه‌ای دردناک از مرگ صدف‌های دریایی در بندر دیر

حال که مرگ ده‌ها هزار صدف در کنار پتروشیمی شهرستان اتفاق افتاده، عدم کاریی محیط زیست و در راس آن محیط زیست استان و سکوت مسوولین شهری استان و شهرستان در قبال این موضوع بیشتر به چشم می‌آید.

به گزارش «انرژی امروز» به نقل از پارس خلیج، در هفته گذشته شاهد صحنه‌هایی دردناک در ساحل شهرستان دیر بودیم؛ مرگ ده‌ها هزار صدف که به علت آلودگی‌های دریایی از بین رفتند و بعد از گذشت یک هفته هنوز پاسخی از دستگاه‌های مرتبط و نظارتی شنیده نشده است. حال که مرگ ده‌ها هزار صدف در کنار پتروشیمی شهرستان اتفاق افتاده و هیچ کدام از مسوولان محترم شهرستان زحمت پاسخگویی و روشنگری به خودشان نداده‌اند ذهن مردم شهر بیش از پیش درگیر سوال‌های زیست محیطی شده است و عدم کاریی محیط زیست استان و سکوت مسوولین شهری استان و شهرستان در قبال این موضوع بیشتر به چشم می‌آید.

باید برای چندمین بار پرسید توسعه به چه قیمتی ؟ به قیمت نابودی گونه‌های دریایی و بعدها شاید خشکی؟ به قیمت نابودی محیط زیست و آلودگی هوا؟ چه داده‌ایم و چه گرفته‌ایم؟

به گزارش «انرژی امروز»، پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر رها سازی هزاران لیتر اسید توسط مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در بندر دیر که باعث مرگ هزاران قطعه صدف دریایی شده است، اما با وجود پیگیری‌های خبرنگار حوزه محیط زیست «انرژی امروز» از این فاجعه از محیط زیست استان بوشهر، کسی پاسخگو نبوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن