دولت به‌تنهایی از پس مشکلات محیط زیست برنمی‌آید

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت به‌تنهایی از پس حل مشکلات محیط زیست برنمی‌آید بلکه در این رابطه باید شاهد مشارکت مردم و یک عزم ملی باشیم.

به گزارش «انرژی امروز»، سید محمد مجابی در مراسم رونمایی از نرم افزار پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: یکی از سیاست‌های مهم دولت یازدهم توجه ویژه به حفظ محیط زیست بوده است.

 وی اضافه کرد:دولت تدبیر و امید فعالیت‌های جدی را برای حل مشکلات محیط زیست به انجام رسانده که کاهش آلودگی هوای تهران و تثبیت و بهبود شرایط دریاچه ارومیه را باید از نمونه‌های بارز آن دانست.

مجابی در ادامه رسیدن کشور به توسعه پایدار را بدون توجه به حفاظت از محیط زیست غیرممکن خواند و گفت:برای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست به شکل شایسته باید فرهنگ سازی و آموزش مداوم به جامعه را شاهد باشیم.

وی همچنین تصریح کرد:حفاظت از محیط زیست نیازمند مدیریت بهینه در تمامی بخش‌ها به ویژه در حوزه پسماندها است.

مجابی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و آگاهی بخشی در حفاظت از محیط زیست از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است و هر قدر در این حوزه هزینه شود بازهم کافی نیست.

مجابی، شناسایی و رفع مشکلات محیط زیست را نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به آحاد جامعه دانست و افزود:صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه می‌توانند در این زمینه یاری‌گر باشند.

وی در ادامه راه اندازی نرم افزار پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین را راهی مثبت و سازنده در جهت حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی عنوان کرد و گفت:امیدواریم حفاظت از محیط زیست به یک فرهنگ و دغدغه ملی در کشور تبدیل شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن